اخبار استان خراسان رضوی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

مردم با جان و ایمان خود خشت‌های اعتاب مقدسه را روی هم می‌گذارند

  • 1395/12/10
  • 0
  • 4999
  • نوشته مدیر

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، آیت الله علم الهدی در این دیدار پس از شنیدن گزارش عملکرد ستاد گفت: علیرغم تمام فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم، هنوز روند مشارکت های مردمی در بازسازی حرمین شریفین نه تنها متوقف نشده است، بلکه نرخ صعودی دارد.

آیت الله علم الهدی گفت:  مردم با جان و ایمان خود خشت های این حرمهای مطهر را روی هم میگذارند فلذا حفظ این امانات مسئولیت سنگینی است که بردوش خادمین ائمه اطهار قرار داده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت:  اهل بیت خادمان خود در این دستگاه را به دست خود گزینش کرده اند و این ملت باایمان، با اعتماد به ستاد بازسازی عتبات عالیات، انفاق و جهاد اقتصادی خود را که از نظر قداست کم اهمیت تر از خود حرم ها هم نیست، به دست شما می سپارند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در توسعه فضای ساختمانی حرم ها رعایت حق الناس و رفاه زائرین و مجاوران باید به شدت موردتوجه قرار گیرد. توسعه حرم نباید هیچ زائری را از زیارت این اماکن مقدسه باز بدارد و این کار را دشوارتر و حساس تر میکند.

وی گفت: در روایات آمده است که از پایین پای امام عسکری (علیه السلام) پلکانی به سمت سرداب مطهر امام زمان(عج) وجود دارد که به پلکان مسیر غیبت شهره است. در روایات نقل شده که زمان یورش ماموران حکومت عباسی امام زمان(عج) از آن پلکان به سمت سرداب رفته اند و درواقع آن مسیر که اکنون باخاک پر شده است، ردپای امام زمان (عج) است. لازم میدانم در این خصوص توجه شما جلب شود و عنایت داشته باشید تا به این مسیر هم توجهات لازم صورت بگیرد.

همچنین در این دیدار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: هم اکنون ضریح جدید حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام آماده انتقال است و همزمان با نیمه شعبان در سال آینده نصب و رونمایی خواهد شد.

پلارک افزود: در طرح های توسعه حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام  به مکانی که حضرت صاحب الزمان (عج) غیبت را از آن مکان آغاز کرده اند، توجه خاص خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین با درنظر گرفتن مسائل و جوانب امنیتی در شهر سامرا، اقداماتی برای ساخت اقامتگاه با ظرفیت 10 تا 15 هزار زائر در اطراف این حرم مطهر در حال انجام می باشد.

وی گفت: نصب گنبد جدید حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) از دیگر اقدامات این ستاد می باشد که با وجود گنبد فعلی و لزوم حفظ این اثر باستانی و تقویت ستونهای بنای اصلی فعالیت عمرانی در این مکان مقدس از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود جریان آب در زیر حرم مطهر حضرت اباعبدالله (ع) افزود: برای نصب گنبد جدید ناچار به تقویت و کم قطرکردن ستونهای گنبد این حرم شده ایم که برای این امر از نظر مشاورین زبده داخلی و خارجی بهره گیری شده و با انجام موفق این عملیات در 2 ستون، فضای بیشتری در زیر گنبد برای زائرین ایجاد شده است.

پلارک اظهار کرد: با اجرای یک چهارم طرح توسعه حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) فضای مورد استفاده زائرین حدود سه و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به عظمت و وسعت عملیات صورت گرفته توسط این ستاد در عتبات عالیات گفت: صحن حضرت زهرا(س) نیز در کمتر از پنج سال با زیربنای 220 هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید که نشان از اهمیت، عظمت و منحصر به فرد بودن این طرح دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: ساخت صحن امام رضا (ع) در شهر کاظمین توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی صورت می گیرد که طراحی آن در 60 هزار متر مربع انجام شده است.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک