اخبار استان خراسان رضوی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

برگزاری همایش فصلی مسئولین خواهر ستاد عتبات عالیات استان

  • 1396/12/17
  • 0
  • 4683
  • نوشته مدیر

 

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ، همایش مسئولین خواهر ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان با حضور اکبر پارسا سرپرست ستاد باز سازی عتبات عالیات خراسان رضوی ، سرکار خانم بیگی مسئول امور خواهران ستاد مرکز ، حجت الاسلام هاشم زهی استاد و مدرس حوزه و دانشگاه و بیش از 100 نفر از مسئولین امور خواهران ستادهای بازسازی عتبات شهرستان های استان برگزار گردید ،

در این همایش اکبر پارسا ، به نقش زنان در جامعه اسلامی اشاره و آن را بدون جایگزین دانست به نقشی که از خانواده شروع و دراجتماع ،  اقتصاد ، فرهنگ و ... تسریع می یابد.

پارسا افزود اولین حرکت انقلاب توسط زنها و بانوان کشور آغاز گردید این حرکت در 8 سال دفاع مقدس نیز بسیار پررنگ بود ، در این کار بازسازی اعتبات مقدسه نیز حضور شما بانوان بسیار خوب و چشمگیر بوده است و با وجود مشغله های خانوادگی ، با مدیریت و صبر و بردباری به موفقیت های خوبی رسیده اید که قطعا باید تداوم داشته و با عنایت اهل بیت (علیهم السلام) بیشتر و بیشتر نیز شود، در حال حاضر 512 کارت همیار برای خواهران صادر شده تا افراد در کوچکترین روستاها و شهرستانهای استان که به یاری ستاد آمده اند دارای کارت شناسایی باشند .

  وی افزود : در اربعین امسال موکبی انحصاری برای خواهران تدارک دیده شد که عملکرد بسیار خوبی داشتند و در شرایطی که خراسان رضوی در اربعین امسال بالغ بر 10 میلیارد از کمک های مردمی جمع آوری داشته اند که توسط موکب ها در اربعین جهت ارائه خدمات و پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین (علیهم السلام ) هزینه گردیده است .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین هاشم زهی به ایراد سخن پرداختند ایشان به موضوع فرهنگ سازی در عتبات عالیات اشاره کردند و فرمودند منظور از فرهنگ ، فرهنگ اسلامی است که مجموعه دستورات و قوانین و مقررات ، آداب و رسوم و گفتار و کرداری است که از شرع مقدس ، نشات گرفته و منشاء آن عقیده و تفکر است .

فرهنگ اسلام فرهنگ اصیلی است چون : 1 - جامع است    2 - سرشاری و بی نیازی   3 - جاودانه است به نحوی که فرهنگ اسلام جاودانه است و کرامت بخش 

وی افزود : مرزهای جغرافیایی در و پیکر دارد اما مرزهای عقیده و فرهنگ است که بدون مرز است قرآن در این زمینه در سوره بقره آیه 109 میفرماید : بسیاری از اهل کتاب از روی حسد که در وجود آنها ریشه دوانیده آرزو میکنند شما را بعد از اسلام و ایمان به حال کفر بازگردانند ، تهاجم تکنولوژی و تهاجم فرهنگی از سوی غرب مصداق همین آیه است که بدنبال فاصله از فرهنگ غنی اسلام است . 

سه عنصر اساسی و مهم فرهنگ اسلام  1 - شناخت  2- ایمان (باور)  3 - عمل است به شکلی که دشمن رو 2 مورد اول کار میکنند که با سست کردن آن دیگر به عمل نرسد ، از پایه های دین اسلام علم است و علم با خرافه پرستی سازگاری ندارد ، در فضای علمی جامعه نورانی میشود لذا از ابعاد شخصیتی اهل بیت شخصیت علمی است که بسیار مغفول واقع شده است و در کنار کار خود که خدمت به ال بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می باشد بحث شناسایی شخصیت علمی اهل بیت(علیهم السلام)است که چه بسا با اینکار شرایط برای کمک و همراهی محبین اهل بیت (علیهم السلام) در بازسازی اعتاب مقدسه بیشتر خواهد شد 

هاشم زهی در انتهای صحبتهای خود افزود : چرا دشمن از زیارت اهل بیت (علیهم السلام) هراس دارند و مدام بدنبال ایجاد مانع هستند ؟ قطعا زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) مسیر الهی و جاودانه ای است برای آشنایی و رسیدن به فرهنگ غنی اسلام و کسانی که در این راه قدم بر میدارند جزء بندگان صالح خداوند محسوب میشوند و شما که در این دستگاه مشغول هستید در کنار وظیفه بسیار خطیری که دارید قطعا از اجر معنوی بسیار بالایی برخوردار خواهید شد .

در ادامه این جلسه سرکار خانم بیگی مسئول امور خواهران ستاد مرکزضمن تقدیر و تشکر از فعالیت واحد خواهران خراسان رضوی و نقش این واحد در جمع آوری نذورات و کمک های مردمی به فعالیت ها و پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره و تشریح کردند 

بیگی گفت : بیش از یک دهه است که ستاد فعالیت میکند که فعالیت ستاد در کشور عراق در سه برنامه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت  انجام میشه که برنامه کوتاه مدت همان برنامه ترمیم و نظافت در حرم های مطهر ائمه است که این کار در مدت 6 ماه انجام شد دوستانی که قبل از سال 80 مشرف شدند و بعد از این شش ماه رو دیدند تفاوت رو کاملا دیدند و حس کردند ، برنامه کوتاه مدت برنامه ترمیم و ساخت رواق ها ، صحن ها ، گنبد ها ، ایوان ها ، تعویض سنگ ها ، تعویض درب ها و... بود که به عنوان مثال رواق ابوطالب 4 ماه طول کشید همزمان ساخت بیمارستان سید الشهدا آغاز شد و و کار پیش رفت که حدود 150 پروژه در برنامه  میان مدت انجام شد سپس در برنامه بلند مدت برنامه وارد بحث توسعه حرم ها شدیم که توسط مهندسین ایرانی الحمدالله انجام گرفت که بر اساس و بنای معماری ایرانی ،  اسلامی این کار انجام گرفت .

تفاهم نامه صحن حضرت زینب (سلام الله علیها ) ، صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها ) و تفاهم نامه رواق امام محمد باقر (علیه السلام) خوشبختانه امضاء گردید و بلافاصله بحث اجرا شروع شد.
صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها ) با مساحتی بالغ بر 220 هزار متر مربع که 100 هزار مربع زیارتی و بقیه خدماتی شامل کتابخانه ، مظیف سرویس های بهداشتی و غیره . این پروژه عظیم که در بین کشورهای اسلامی نمونه نداره در بین کشورهای مختلف به مناقصه گذاشته شد که توسط متخصصین ایرانی پیشنهاد شد و پذیرفته شد و توسط مهندسین و کارگران ایرانی شروع و انجام شد بخش زیارتی انجام شد و تمام شده است بقیه کار ان شاء الله تا شش ماه آینده تمام میشود و این هنر ایرانیان و در اونجا ثابت کرد و این امر باعث شد که صحن حضرت زینب در حالیکه برای اینکار مقاومت هایی بود به واسطه این کار به ما دادن 
 
صحن حضرت زینب با حدود 166 هزار متر مربع شروع شده و در شروع کار یک دیوار آب بندی دور صحن زده شده بطوری که تو یکساله گذشته ما فقط داریم زیر مجموعه کار می کنیم چون سطح آب بالاست حدود 40 سانت بتون مسلح ریخته شده که در آینده دیگه آب تو صحن نیاد در ادامه تل زینبه رو به قتلگاه وصل میکنیم . در داخل خود صحن حرم امام حسین (علیه السلام) بحث نازک سازی ستون ها رو داریم که فاصله ستون ها تا ضریح حدود یک و نیم متر بودند و باید ما برای تسهیل زیارت این ستون ها را باریک کردیم که ستون اخر در حال اجرا است
بیگی در خصوص خادمین اهل بیت (علیهم السلام ) گفت : هرکس قدمی بردارد برای زیارت زائرین ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) پاداشی معادل هزار حج عمره و هزار حج واجب خواهد داشت . 
 
آقای حمید شهامتی مسئول مالی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این همایش ضمن گزارش فعالیت های مالی ستاد به تفاهم نامه های منعقد شده فی مابین ستاد استان و بانک های ملی و رسالت پرداختند که باعث بهبود روند و پرسه کاری خواهد شد شهامتی در ادامه به شفافیت مالی کامل این ستاد اشاره و آن را مایه مباهات این ستاد دانستند .
 
در ادامه سرکار خانم صادقی مسئول امور بانوان ستاد مرکز ضمن ارائه گزارش فعالیت های این واحد از مسئولین امور خواهران شهرستانهای استان ، رابطین و حاضرین در جلسه تشکر کردند که با توان و انگیزه بالایی به جذب کمک ها و نذورات مردم می پردازند 
خانم صادقی به انتصاب رابطین در اقصی نقاط شهرستان های استان اشاره کردند که با اینکار روند جمع آوری مردم تسهیل خواهد یافت . ایشان افزود ستادهای فرعی برای شهرستان ها و روستاهای استان تشکیل شده و در و یا حال تشکیل است که مقدمات کار فراهم شده است .
صادقی به تفاهم نامه امضاء شده با سپاه امام رضا و بسیج اشاره کردند و نقش بسیار پررنگ بسیجیان را در بازسازی عتبات عالیات برشمردند ایشان از مسئولین و رابطین خود خواستند با ابلاغ این تفاهم نامه به آنها ارتباطات گسترده تری در این خصوص با پایگاه های بسیج و سپاه امام رضا داشته باشند 
 
در انتهای این جلسه پس برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و ارائه سخنان توسط نفرات برتر در جمع آوری نذورات و کمک های مردمی به خادمین برگزیده به رسم یاد بود  هدایای ارزنده ای اهدا گردید. 
 
 
  
  
 

 

 

 


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک