اخبار استان خراسان رضوی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

خدمات رسانی 5موکب خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده

  • 1398/01/25
  • 0
  • 3911
  • نوشته مدیر

اکبر پارسا در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص اقدامات این ستاد در اعزام موکب های اربعین به مناطق سیل زده کشور بیان کرد: در استان گلستان و قبل از مطرح شدن استفاده از ظرفیت موکب های اربعین، اقداماتی از سوی یک موکب اعزامی از جمله پخت و توزیع روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ غذای گرم برای سیل زدگان انجام می شد.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات ابراز کرد: با توجه اینکه استان خراسان رضوی معین استان گلستان برای کمک به سیل زدگان معرفی شده لذا ۲۳ فروردین ما دو موکب به گمیشان و آق قلا اعزام خواهد شد و با پشتیبانی آستان قدس رضوی قرار شده روزانه ۱۰ هزار غذای گرم در این مناطق طبخ و توزیع شود.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موکب از استان به مناطق سیل زده اعزام شده است،افزود: در استان لرستان نیز از ۱۵ فروردین یک موکب مستقر شد که در ابتدا روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ پخت و توزیع غذای گرم داشتیم که این آمار تا ۷۵۰۰ تا افزایش یافت ضمن اینکه یک دستگاه نانوایی سیار برای پخت نان در این منطقه مستقر و برای اقدامات عمرانی نیز سه جرثقیل به مناطق سیل زده این استان فرستاده شده است.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی ادامه داد: پس از اینکه قرار شد از ظرفیت موکب های اربعین در راستای کمک رسانی به سیل زدگان استفاده شود و از آنجا که مردم خوزستان حق  به گردن ما دارند با توجه به معین شدن استان برای کمک به استان گلستان این را وظیفه خود دانستیم که به کمک مردم خوزستان نیز بشتابیم لذا یک موکب از ۱۷ فروردین در استان خوزستان مستقر شده که روزانه طبخ و توزیع ۱۰ هزار غذا را عهده دار شده است.

 پارسا اظهار کرد: سه موکب بزرگ دیگر به تعداد حدود ۱۰۰ نفر برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده در هفته پیش رو اعزام خواهند شد اما با توجه به اینکه  تاکنون فقط  کمک‌های خیرین برای تأمین هزینه‌ها به کمک ما آمده است نیازمند حمایت مالی سایر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های استان در خصوص تأمین هزینه‌ها هستیم.

 وی ابراز کرد: تاکنون در مجموع ۹ کامیون مواد غذایی سه جرثقیل و دودستگاه نانوایی به این مناطق ارسال شده و تعداد زیادی از موکب ها نیز داوطلب شده اند تا در این مناطق برای خدمت رسانی حضور یابند و در این راستا نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی بیان کرد: پیش بینی شده تا موکب ها به مدت یک ماه در مناطق سیل زده خدمت رسانی کنند.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک