اخبار استان خراسان رضوی

ارسال به دوست

نام شما :  
نام دوست شما :  
ایمیل دوست شما :    

×

اشتراک گذاری


×

اولین همایش فصلی مسئولین ستاد های بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در سال 98 برگزار شد

  • 1398/02/17
  • 0
  • 3678
  • نوشته مدیر

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ، اولین اولین همایش فصلی مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در سال 98 با حضور اکبر پارسا مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، معاونین ایشان ، مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان های استان ، همچنین آقای افضلی مسئول امور استانها ستاد مرکز و آقای فرجی مسئول حراست ستاد مرکز برگزار گردید  .

 

در این همایش آقای افضلی که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت گفت : ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 1397 با همه فراز و نشیب ها موفق شد صد درصد تعهدات خود در جمع آوری نذورات و بالطبع آن تعمیر و توسعه اعتاب مقدسه را محقق کند در این راستا خراسان رضوی جزء ستادهای قابل رشدی بود که پیشرفت چشمگیری در این خصوص داشت که قابل تقدیر و تشکر است .

 

وی افزود : ستاد بازسازی عتبات عالیات روز به روز حیطه کاری وسیعتری پیدا میکند به نحوی که در بدو امر شاهد تعمیرات حرم های مطهر بودیم که به مرور به بحث توسعه حرم ها انجامید سپس ورود به اربعین حسینی وبحث پشتیبانی از مواکب مطرح شد که به لطف سیدالشهدا(ع) خدمات دهی مواکب شکل بسیار منسجم و خوبی بخود گرفت ، اخیرا نیز با جاری شدن سیل در مناطق مختلف کشور شاهد حضور گسترده و خدمت رسانی مواکب بودیم که جای شکر دارد تا جایی که در مناطق سیل زده میتوان گفت تنها موضوعی که هموطنان سیل زده مشکل نداشتند بحث تغذیه بود که به همت موکب های اربعین حسینی به شکل مطلوبی صورت گرفته بود افضلی گفت : رساترین پیام ، پیام عاشورا است که از طریق کشور ما و خصوصا راهپیمایی اربعین انجام میشود که قسمتی از این حضور مربوط  به ورود مواکب در این عرصه است . در هیچ کجای دنیا نمیتوانید نهادی را پیدا کنید که با این وسعت خدمت رسانی کند . همانطور که اطلاع دارید با فرمان سردار حاج قاسم سلیمانی مبنی بر ورود ستادبازسازی عتبات و مواکب به مناطق سیل زده کمتر از 24 ساعت مواکب ما در منطقه کوت عبدالله به هموطنان سیل زده خدمت رسانی میکردند و این نیز به برکت اهل بیت (ع) و تلاش همگی خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت می گیرد.

 

در ادامه این جلسه آقای پارسا گفت : خراسان رضوی در سال 97 شاهد بیشترین عملکرد  جمع آوری نذورات از بدو تاسیس تا کنون بوده است به نحوی که با 37% رشد نقدی نسبت به سال گذشته در مجموع به مبلغی بالغ بر 45 میلیارد ریال رسیده است شایان ذکر است که این افزایش 37درصدی تنها با 3درصد افزایش در هزینه های جاری بوده که این پیشرفت  با مشارکت گسترده ستادهای شهرستانی محقق شده است .  در کنار این مبلغ نذورات جمع آوری شده بصورت تفکیکی هر پروژه صورت گرفته که بصورت دقیق ماهیانه به ستاد مرکز گزارش و واریز شده است

 

پارسا افزود : در سال 97 این استان در اربعین حسینی با 58 موکب در 5 نقطه کشور عراق  و به مدت بیش از 10 روز به زائرین پیاده اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی کرده اند که در مجموع بیش از 3میلیون و 552 هزار نفر تغذیه و بیش از 858 هزار نفر اسکان داده شده اند. همچنین در ایام خدمت رسانی مواکب استان به هموطنان سیل زده که در چهار استان خوزستان، لرستان ، گلستان و خراسان رضوی صورت پذیرفته بالغ بر 450 هزار وعده غذایی توزیع شده است همچنین از سوی مواکب کمک های نقدی و غیر نقدی همچون  پوشاک ، بهداشتی و ....  بین سیل زدگان توزیع شده است .

 

در ادامه این جلسه تفاهم نامه ای بین این ستاد و شرکت آسان پرداخت (آپ) امضاء شد که بر اساس آن تمامی هموطنان  عزیز میتوانند نذورات  خود را از طریق این اپلیکیشن و همچنین کد دستوری با قابلیت تفکیک هر شهرستان واریز نمایند .

 

در انتهای جلسه از ده شهرستان برتر در امر جمع آوری نذورات که شامل  : مشهد ، سبزوار ، نیشابور، تربت حیدریه ، گناباد ، داورزن، بجستان ، طرقبه ، جغتای ، جوین و رشتخوار می باشد با اهدا لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  

  


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک