اخبار استان خراسان رضوی

ارسال به دوست

نام شما :  
نام دوست شما :  
ایمیل دوست شما :    

×

اشتراک گذاری


×

بیش از 45 میلیارد ریال نذورات محبین اهل بیت (ع) در سال 97

  • 1398/03/25
  • 0
  • 3736
  • نوشته مدیر

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی

 ، اکبر پارسا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی،در مراسم معارفه  رئیس ستاد عتبات عالیات تایباد که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته سهم اهدای نذورات در خراسان رضوی با ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶ مبلغی افزون بر ۴۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: فعالیت این ستاد در ابتدا تعمیرات لازم در حرم‌های مطهر بود که به مرور، توسعه حرم‌ها، ورود به اربعین حسینی و پشتیبانی موکب‌ها به صورت منسجم، به آن افزودشد.

پارسا یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را، راه‌اندازی ستاد عتبات عالیات دانست و بیان کرد: ستادهای بازسازی نماد وحدت و همبستگی بین دو کشور ایران و عراق است و خدمت در مسیر امام حسین (ع) بسیار ارزشمند است، همانگونه که خدمت در مناطق مرزی قابل مقایسه با سایر نقاط نیست.

وی فعالیت ستادهای عتبات عالیات را با محوریت ائمه جمعه معرفی کرد و افزود: اکنون در سطح استان ۳۵۰۰ نفر در ستاد بازسازی فعالیت دارند که جملگی بصورت تبرعی هستند

پارسا به پروژه های در دست اجرا اشاره کرد وگفت : طلا‌کاری گنبدها با همت مردم در حال اتمام است و ۲۳۰ هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) در نجف تا اربعین امسال به اتمام خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: سهم این استان از بازسازی صحن حضرت زینب(س)  
۱۳۸۰۰  مترمربع است و همه کمک‌ها به عتبات عالیات از قشر متوسط جامعه است. همچنین سرانه هر نفر ۱۰ هزار ریال پیش بینی شده و سال گذشته سهم تایباد برای این بازسازی، مبلغ یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال تعریف شده که تاکنون تحقق پیدا نکرده و سال جاری نیز برای این شهرستان مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: در اربعین حسینی سال ۹۷ این استان با ۵۸ موکب در پنج نقطه کشور عراق و به مدت بیش از ۱۰ روز به زائرین پیاده اباعبدالله الحسین(ع) خدمت‌رسانی کرد که در مجموع بیش از سه میلیون و ۵۵۲ هزار نفر تغذیه و بیش از ۸۵۸ هزار نفر اسکان داده شد.

پارسا اظهار کرد: همچنین در ایام خدمت‌رسانی موکب‌های استان به هموطنان سیل‌زده که در چهار استان خوزستان، لرستان، گلستان و خراسان رضوی صورت پذیرفته، بالغ بر ۴۵۰ هزار وعده غذایی توزیع شده و از سوی مواکب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مانند پوشاک، وسایل بهداشتی و... میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

در پایان این نشست از زحمات یک ساله حجت‌الاسلام علی بابایی، رئیس سابق ستاد عتبات عالیات در شهرستان تایباد تقدیر و برات کلثومیان جانباز و مدرس دانشگاه به عنوان مدیر جدید این ستاد معرفی شد.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک