اخبار ایران و جهان

ارسال به دوست

نام شما :  
نام دوست شما :  
ایمیل دوست شما :    

×

اشتراک گذاری


×

کمک‌های خیرین برای توسعه عتبات صرف حمایت از کالای ایرانی می‌شود

  • 1397/01/24
  • 0
  • 5662
  • نوشته مدیر

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال جاری سه پروژه سنگین در اعتاب مقدسه را آماده افتتاح دارد، گفت: ما هم در گذشته و هم حال و آینده بیانات رهبرمعظم انقلاب رو مدنظر قرار داده ایم و تمام نذورات و هدایایی که مردم شریف کشورمان برای بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین (علیهم السلام) به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا می کنند به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده و از کالاها و اجناس ایرانی در این امر مقدس استفاده می‌کنیم.

پلارک با اشاره به اینکه تمام قسمت زیارتی صحن مطهر حضرت زهرا (سلام الله علیها) در جوار حرم مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) در نجف اشرف ان شاء الله امسال افتتاح می‌شود، ادامه داد: مصالح بکار رفته در این پروژه عظیم از اجناس و کالای ایرانی بوده که این کار جز افتخارات ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی را بصورت یک خط مشی در دستورکار خودمان قرارداده‌ایم، گفت: ما برکت نذورات و هدایای مردم کشورمان را به عرصه اقتصاد کشور بازمی‌گردانیم و این ادعا را داریم که با همین نذورات مردمی، سفارش خرید به یکسری از کارخانه‌ها مانند سنگ‌بری‌ها، کابل سازی ، فولاد، سیمان و .... که رو به تعطیلی بودند، دادیم که این اقدام باعث شد این مجموعه های دوباره فعالیت اقتصادی خودشان را از سر گرفته و چرخه اقتصادی برای این حوزه‌ها فعال باشد.

پلارک در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 3 هزار نفر نیروی ایرانی شاغل در پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات مشغول به کار می‌باشند، ادامه داد: ستاد در طی این سالها تعدادی از هنرهای صنایع دستی مانند آینه‌کاری ، مقرنس‌کاری، قلم زنی، منبت، خاتم کاری را احیا کرد و بطور مثال هم اکنون نزدیک به 400 نفر معمار سنتی‌کار در رشته‌هایی مانند مقرنس و کاشی کاری در پروژه‌های ستاد مشغول به کار هستند.

وی افزود: با پشتیبانی کمک‌های مردمی توانسته‌ایم در کنار استادکاران بزرگ، این هنرهای سنتی را احیاء و جوانان و علاقمندانی را تربیت کنیم که این هنرها را حفظ و ادامه دهند که این هم یکی از دستاورد های ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

پلارک گفت: طرح لاغرسازی و مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) با هدف ایجاد فضای آزادتر برای تردد زائران در زیر قبه منور و نیز مسقف‌سازی شبستان‌های شرقی و غربی حرم مطهر امامین جوادین علیهم السلام از دیگر طرح‌هایی است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: هومطنان علاقه‌مند می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) اهداء کنند.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

 

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

 


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک