اخبار ایران و جهان

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

بخشنامه روادید رایگان سفر ایرانیان به عراق صادر شد

  • 1398/01/12
  • 0
  • 3865
  • نوشته مدیر

العالم - عراق

در پی نشست هفته گذشته شورای وزیران عراق و تصویب رایگان شدن رواید سفر ایرانیان به این کشور، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بخشنامه ای رسما اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه با امضای 'مهدی محسن العلاق' سرپرست دبیرخانه هیات دولت عراق آمده است که بر اساس قاعده اقدام متقابل از تاریخ اول آوریل 2019 (12 فروردین 98) و به استناد ماده 36 قانون اقامت اتباع خارجی در عراق (قانون شماره 76 مصوب سال 2017) هزینه های صدور روادید برای ایرانیان صفر می شود.

در این بخشنامه همچنین بر حذف عوارض سازمان گردشگری عراق از کاروان های ایرانی که تاکنون به مبلغ ویزا اضافه می شد نیز تاکید شده است.

بر این اساس برای صدور روادید سفر به عراق برای ایرانیان دیگر هزینه ای دریافت نخواهد شد اما ارائه مدارک متقاضیان و صدور ویزا به قوت خود باقی است و شهروندان ایرانی و عراقی بدون ویزا نمی توانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

ایران و عراق درجریان سفر رسمی اسفندماه گذشته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد، در بیانیه ای مشترک از توافق نهایی برای آغاز رایگان شدن صدور ویزا برای شهروندان عراقی از 12 فروردین 98 و سپس اقدام متقابل عراق در این خصوص خبر داده بودند.
همزمان 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز اعلام کرده بود که اقدامات لازم برای صدور روادید رایگان از تاریخ یاد شده برای شهروندان عراقی در این سفارت و سایر نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق آغاز شده است

 از سوی دیگر طبق آخرین خبرسفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با صدور بیانیه‌ای از آغاز صدور ویزای رایگان برای شهروندان عراقی از فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با عنایت به ابلاغیه مورخ 01/10/ ۹۸ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پیرو بیانیه مشترک پایانی در سفر مورخ ۲۰ / ‏‬ ۱۲ / ۹۷ جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به عراق مبنی بر صدور روادید رایگان برای اتباع دو کشور، این سفارت و کلیه سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق از تاریخ ۱۲ / ۱/ ۱۳۹۸ مبادرت به صدور روادید رایگان برای شهروندان عراقی که قصد مسافرت به جمهوری اسلامی ایران را دارند، می‌نمایند.
لازم به ذکر است صدور تمامی انواع روادید رایگان بوده و هیچگونه وجه دیگری تحت هر عنوان دریافت نمی‌گردد.

.

سالانه بیش از هفت میلیون زائر و مسافر میان ایران و عراق تبادل می شود.

 

 


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

 

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

 


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک