اخبار ایران و جهان

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

پاسخ امام جمعه موقت تهران به شبهه‌افکنی درباره بازسازی عتبات

  • 1398/03/09
  • 0
  • 3902
  • نوشته مدیر

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به شبهاتی که در فضای مجازی درباره دلایل کمک به بازسازی عتبات مطرح می‌شود، گفت: در حدیثی داریم که اهل بیت (ع) همچون کشتی نوح هستند. این حدیث را شیعیان و اهل سنت نقل کرده‌اند و صدور آن از پیامبر اعظم (ص) قطعی است.

وی با بیان اینکه اگر کسی در مسیر اهل بیت (ع) قرار نگیرد عزتش از بین می‌رود، افزود: زیارت اهل‌بیت (ع) برای نجات بشر نیز تأکید شده است. تا جایی که پیامبر (ص) فرمودند زیارت اهل‌بیت (ع) همچون زیارت الله است؛ یعنی هر کسی آن‌ها را زیارت کند، انگار خداوند متعال را در عرش زیارت کرده است.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: اکنون که زیارت ائمه اطهار (ع) خط نجات است بنابراین باید کاری کرد که علاوه بر افزایش تعداد زائران و تشویق آن‌ها به زیارت، آسایش آن‌ها را نیز فراهم کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه افرادی که برای بازسازی عتبات کمک می‌کنند، همان افرادی هستند که به سیل‌زدگان و مردم زلزله‌زده هم کمک می‌کنند، گفت: برای بازسازی عتبات پول و مال که چیزی نیست بلکه ما جان‌مان را هم فدا می‌کنیم. افرادی هم که درباره هزینه‌کرد برای بازسازی عتبات و توسعه زیارت شبهه‌افکنی می‌کنند، کسانی هستند که خیرشان به کسی نمی‌رسد و تحت تأثیر القائات شیطان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تصریح کرد: این صحن و بنای تاریخی اعجازی است که در این برهه از زمان به لطف امیرالمؤمنین (ع) به دست ایرانیان ساخته شده است. این بنای تاریخی افتخاری برای ایران و شیعیان به حساب می‌آید که از همه نظر چه فنی و مهندسی و زیبایی به جهانیان قابل عرضه است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ماه رمضان ماه برکت است، گفت: در این ماه همانطور که خواندن یک آیه معادل ختم قرآن است، هر کارخیری نیز چندبرابر محاسبه می‌شود؛ بنابراین هرکسی می‌خواهد کار خیری انجام دهد از این ماه عزیز غافل نشود.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

 

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

 


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک