اخبار پروژه های ستاد در اعتاب مقدسه

ارسال به دوست

نام شما :  
نام دوست شما :  
ایمیل دوست شما :    

×

اشتراک گذاری


×

رونمایی روپوش قبور مطهر امامین عسکریین (ع)+تصاویر

  • 1397/09/16
  • 0
  • 4179
  • نوشته مدیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در این آئین با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این آثار هنری گفت: چهار روپوش ترمه نفیس برای پوشش قبور مطهر امام‌ حسن عسکری(ع) و امام هادی(ع) و مزار مطهر نرجس خاتون و حکیمه خاتون طراحی و دوخته شده است.

محمد حسین ایرانپور افزود: بهره‌گیری از شش هزار مثقال ملیله، هشت هزار مثقال نقره، 10هزار مثقال انواع سنگ‌های زینتی در تلفیق چند هنر از جمله ملیله دوزی، مروارید دوزی، گلدوزی، خطاطی و هنرهای تزئینی دیگر، از دیگر ویژگی این آثار هنری است.

وی با بیان اینکه این چهار اثر هنری در مدت سه سال طراحی و دوخته شد، گفت: روپوش‌های تهیه شده مزین به آیه‌های قرآن کریم و اسامی پیامبر اسلام(ص) و حضرت زهرا(س) است.

مسئول کارگاه آفرینش‌‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد فرش رونمایی شده گفت: این ستاد متقبل طراحی و بافت پنج فرش نفیس برای ایوان‌های مختلف ائمه معصومین در عتبات عالیات شده که تاکنون فرش‌های ایوان طلای امام حسین(ع)، امام علی(ع) و ابوالفضل العباس(ع) بافته و برای این آستان‌های مقدس ارسال شده است.

ایرانپور افزود: فرش آستان مقدس حضرت امامین عسکریین به عنوان چهارمین فرش 50رج در اندازه چهار و نیم در شش و نیم متر توسط 110بانوی هنرمند اصفهانی زیر نظر استاد حکیمی در مدت دو سال ونیم طراحی و بافته شده است.

وی با بیان اینکه آ ثار هنری تهیه شده به دست هنرمندان و خیران اصفهانی در روزهای پایانی آذر جاری و همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر آن حضرت نصب خواهد شد گفت: این فرش نفیس با زمینه طلایی و همرنگ با زمینه ایوان طلای این صحن مطهر و نیز با حاشیه آبی رنگ مشابه حاشیه ایوان طلا طراحی و بافته شده است.

ایرانپور با اشاره به اینکه از 200طرح تعریف شده در ستاد عتبات عالیات کشور، سهم استان اصفهان 35طرح است افزود: طبق برنامه هر سال 60میلیارد ریال سهم نذرهای استان اصفهان برای عتبات عالیات است.

 

 

 

 


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک