اخبار واطلاعات مرتبط با حماسه پرشور اربعین حسینی

ارسال به دوست

نام شما :  
نام دوست شما :  
ایمیل دوست شما :    

×

اشتراک گذاری


×

استقرار ۴۸۵ موکب ایرانی در کربلا/اسکان ۳۰ درصد زائرین توسط ستاد عتبات

  • 1397/08/06
  • 0
  • 4243
  • نوشته مدیر

قاسم سراجان جانشین ستاد عتبات عالیات کربلا در گفت وگو با خبرنگار گروه اعزامی خبرگزاری فارس به راهپیمایی کنگره عظیم اربعین به عتبات عالیات، گفت:موکب های ایرانی در ایام اربعین حسینی به اشکال مختلف در کربلای معلی مستقر می شوند. به طوری که تعدادی از آنها بنا به ارتباطی که از سال‌های قبل با دوستان عراقی خود برقرار کردند راساً زمین و یا ساختمانی را در اختیار می گیرند. همچنبن تعدادی که البته زیاد نیستند حسینیه ثابتی را خریداری یا احداث کردند که در مناسبت‌های مختلف از امکانات خود استفاده می‌کنند. 

وی افزود: برای تعداد قابل توجهی از مواکب هم ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا مطابق یک برنامه مدون، زمین یا ساختمان را به صورت رایگان از مدیریت عتبه‌های مقدسه حسینی و عباسی علیهم‌السلام، استانداری، ادارات دولتی، مدارس، ورزشگاه‌ها و افراد خیر و محبین سیدالشهداء علیه السلام اخذ و در اختیار موکب‌داران ایرانی قرار می‌دهد. البته بخش کثیری از زائرین هم، میهمان خانه‌ها و موکب‌های مردم کربلا میهمان هستند که تعداد آنها هم قابل توجه است.  به عبارتی می توان گفت بین 25 تا 30 درصد از زائرین توسط این ستاد اسکان داده می‌شوند اما بیش از 50 درصد از مواکب ایرانی زمین یا ساختمان خود را از این ستاد دریافت می‌کنند.

جانشین ستاد عتبات کربلا با بیان اینکه این ستاد در کربلا مسنولیت هماهنگی امور مربوط به اسکان و تغذیه همه مواکب ایرانی را به عهده دارد تصریح کرد: بعد از انجام هماهنگی بین مسئولین ارشد ۲ کشور و حصول توافق‌های اصولی، مدیریت انتقال لوازم و مواد غذائی مواکب طی یک پروسه فشرده در مرزهای مشترک ایران و عراق به عهده ستاد است.

وی در پایان افزود: ستادهای بازسازی عتبات عالیات در 15 استان کشور فعالیت دارند که البته تعدادی از آنها در سایر عتبات مثل نجف، کاظمین و سامرا هم حضور و ارائه خدمت می‌کنند.  در مجموع 524 موکب متوسط و بزرگ از 15 استان در کربلا تعهد دارند که در حال حاضر 485 موکب حضور پیدا کرده و خدمات مختلفی از اسکان، تغذیه در وعده های مختلف، نانوائی و درمانی را به زائرین ارائه می کنند.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک