اخبار واطلاعات مرتبط با حماسه پرشور اربعین حسینی

ارسال به دوست

نام شما :  
نام دوست شما :  
ایمیل دوست شما :    

×

اشتراک گذاری


×

دشمن از مراسم اربعین عصبانی است

  • 1397/09/23
  • 0
  • 3830
  • نوشته مدیر

به گزارش ایرنا، حسن پلارک روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خادمان موکب‌های هرمزگان در اربعین افزود: دلیل اقدام‌های اخیر دشمنان نیز شکل گیری هلال شیعی است که با وجود توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان به واقعیت پیوست.

وی ادامه داد: دشمن پس از چند سال استعمار، هشت سال تبلیغات منفی در کشور عراق علیه ایران و ایجاد جنگ قصد داشت روابط این 2 کشور همسایه را خصمانه تعریف کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: امروز به برکت مشترکات دینی و به خصوص مراسم اربعین، پس از سقوط صدام، مردم ایران و عراق با یکدیگر متحد شدند و دوستی دیرینه خود را از سر گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر جریان‌های ملحد و تکفیری با یکدیگر علیه نظام متحد شده اند، اما مردم با بصیرت بالا تحلیل می‌کنند و در موقع لزوم در صحنه حاضر می‌شوند.

پلارک در ادامه اظهار داشت: طرح صحن حضرت زهرا(س) درحرم حضرت امیرالمومنان(ع) در 220 هزار متر مربع زیربنا در مدت پنج سال اجرا شد و در اربعین امسال هزاران زائر در آن ساکن شدند.

وی افزود: طرح توسعه حرم امام حسین(ع) با ساخت صحن حضرت زینب(س) آغاز شده است که امید است تا اربعین 1398 اجرا شود و بیش از 160هزار متر مربع فضای مسقف در اختیار زایران قرار گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: حرم امامین عسکرین(ع) در سامرا زیباتر از حرم قبلی ساخته شد و اکنون طرح توسعه حرم تا شعاع 300 متری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: امسال در کاظمین نیز 70 هزار زایر ساکن شدند که فضای سرپوشیده کافی در اختیار آنان قرار گرفت.

مراسم تجلیل از خادمان موکب‌های هرمزگان در اربعین سال جاری روز پنجشنبه در تالار آیینه قشم با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاون استاندار، فرماندار قشم و جمعی از خادمان موکب‌ها برگزار شد.

اربعین امسال، 800 خادم از استان هرمزگان در قالب 23 موکب از زائران حسینی پذیرایی کردند که 10 موکب در داخل کشور و 13 موکب در شهرهای مختلف عراق مستقر بودند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک