اخبار واطلاعات مرتبط با حماسه پرشور اربعین حسینی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

زائران اربعین، ارز دولتی می‌گیرند

  • 1398/04/04
  • 0
  • 3795
  • نوشته مدیر

ه گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین جلسه کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین صبح امروز سه شنبه ۴ تیرماه با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین و حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در این نشست اظهارداشت: امیدواریم بزرگترین مدال ما در روز قیامت مدال خادمی امام حسین (ع) باشد لذا بنا داریم اجازه ندهیم زنگی غیر از الهی در اربعین نفوذ کند و مانع مطرح شدن اسم و عناوین نهادها و دستگاه‌ها می‌شویم تا بحث افراد کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه اعلام شده است تا تابلوی نهادها و سازمان‌ها در مراسم اربعین کنار گذاشته شود، تصریح کرد: متاسفانه با خودستایی و سازمان ستایی در راهپیمایی اربعین، اجر و پاداش خدمت‌ها به هدر می‌رود.

مکان حذف ویزا در سفر اربعین امسال

وی با بیان اینکه ممکن است در ایام اربعین حسینی صدور ویزا نیز لغو شود، گفت: امسال سفر اربعین با توجه به حذف روادید باید مدیریت شود زیرا با استقبال زائران مواجه خواهیم شد که هرچند زیرساخت‌های ایران نیز آماده باشد، زیرساخت‌های عراق آمادگی پذیرش زائران را ندارد لذا باید نحوه عبور از مرزها و زمان سفر را مدیریت کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه بنا داریم سفر زائران برخی از استان‌ها را از مرز مهران ممنوع کنیم، تصریح کرد: باتوجه به افزایش حجم زائران ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که باید با ارائه آموزش‌های لازم مانع شویم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: پیشنهاد این است که در هر استان افرادی به عنوان سرگروه انتخاب شده و زیرمجموعه فرضاً ۳۰۰ نفره خود را تحت آموزش قرار دهند تا آموزش‌ها در مبدا ارائه شود.

وی افزود: براساس قول بانک مرکزی امسال نیز ارز به زائران اربعین به منظور جلوگیری از بازار سیاه اختصاص پیدا خواهد کرد البته این ارز تماماً در داخل کشور توزیع می‌شود و هیچ توزیعی در خارج از کشور نخواهیم داشت زیرا ستاد با توزیع ارز در عراق به دلیل نبود بستر لازم مخالف است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه طرح تفصیلی مرزهای کشور به اتمام رسیده است، افزود: براساس این طرح در استان‌های مرزی ساخت و سازهایی خواهیم داشت که در همین راستا یکی از خیران در حال احداث ۱۰ هزار مترمربع سایه بان در مرز مهران است و ۶۰۰ سرویس بهداشتی نیز احداث خواهد کرد و بنا داریم در این مرز فشار آب را تا ۵۰۰ هزار لیتر افزایش دهیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی امسال دو و نیم برابر تغذیه و یک و نیم برابر اسکان را در موکب‌ها با توجه به پیش بینی رشد جمعیت، افزایش داده است.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک