اخبار ایران و جهان

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

برگزاری گردهمایی سالانه مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات کشور

  • 1398/09/18
  • 0
  • 4045
  • نوشته مدیر

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهدمقدس ، گردهمایی سالانه مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات کشور با حضور مهندس جلال مآب رئیس ستاد، مهندس نامجو جانشین،مهندس پلارک رئیس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه اربعین حسینی، آقای افضلی مسئول فرهنگی و مشارکت های مردمی، و مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان های کشور به میزبانی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار گردید . 

در این همایش استاندار خراسان رضوی گفت: ستاد عتبات عالیات موفق شده که اعتماد مردم را جلب کند و ما شاهد هستیم مردم نذورات خود را در راه خدا می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تیم فعلی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهداء تشکیل شده است، افزود: این افتخاری برای ایران و جهان اسلام است که در عتبات عالیات ساختمان‌ها و سازه‌ها با معماری ایرانی اسلامی ساخته می شود و برای قرن‌های آینده ماندگار می‌ماند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مراسم جهانی اربعین حسینی، تصریح کرد: زائران زیادی از کشورهای مختلف با نژادهای گوناگون در این مراسم جهانی حضور پیدا می‌کنند و این حضور خالصانه نشان‌دهنده اثربازدارنده بزرگی است که اربعین حسینی از خود به جای می‌گذارد.
رزم‌حسینی با بیان اینکه اگر بیگانگان بگذارند و دست از اختلاف افکنی بردارند، امت واحده اسلامی مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی شکل خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: بیگانگان تلاش می‌کنند که ممانعت کنند و بین کشورهای اسلامی اختلاف افکنی به وجود بیاورند، لذا اگر به سمت خرد جمعی حرکت کنیم، می‌توانیم شاهد تحقق امت واحده اسلامی باشیم.
وی با اشاره به اینکه کدورت‌های تاریخی بین دو ملت ایران و عراق از بین رفته است، تاکید کرد: هر چقدر به سمت گسترش روابط بین دو کشور قدم برداریم، امنیت ما در منطقه پایدارتر می‌شود.
استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه آماری در حوزه گردشگری مذهبی مشهد مقدس، بیان کرد: همه ساله 30 میلیون نفر زائر داخلی و بین 2 تا 3 میلیون نفر زائر خارجی که عمدتا از برادران عراقی هستند، به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، از طرفی نزدیک به 100 هزار نفر زائر خارجی از امکانات حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی بهره‌مند شده‌اند.
رزم‌حسینی، با بیان اینکه اقدامات شکل گرفته حول محور ستاد عتبات عالیات کشور با محوریت بازسازی اماکن مقدسه آثار درخشانی در منطقه از خود به جای گذاشته است، افزود: به واسطه این اقدامات سازنده، گردشگری مذهبی در منطقه به وجود می‌آید، باید گفت کشورهای اسلامی در منطقه علاقمند به گسترش گردشگری مذهبی هستند و این جمعیت قوی در منطقه نقش بازدارنده ایجاد می‌کند.
وی با اعلام این خبر که طی مصوبه دولت کارگروه ملی زیارت تشکیل شده است، بیان کرد: هفته آینده نشستی در مشهد با حضور اعضای کارگروه برگزار خواهد شد که بحث‌های مربوط به زیارت، مسائل زیرساختی و مسائل فرهنگی و فعال‌تر شدن بخش غیر دولتی مورد بحث قرار خواهد گرفت.  
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی از ضعف‌هایمان در منطقه باید اصلاح شود، تاکید کرد: باید از ظرفیت و پتانسیل‌ سازمان‌های مردم نهاد بیشتر استفاده کنیم و به سمت مردمی‌بودن اقدامات حرکت کنیم.
رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه امنیت ملی کشور با قدرت اقتصادی ما گره‌خورده است، افزود: مقام معظم رهبری همواره در سال‌های اخیر عناوین شعار سال را با این نگاه نامگذاری کرده‌اند، باید گفت لازمه اقتصاد مقاومتی داشتن قدرت اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه وحدت در اهداف و رویه باعث رقم خوردن قدرت اقتصادی می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های داخلی ما بی شمار است و حتما باید در سطح استانی و ملی وحدت خود را حفظ کنیم.
استاندار خراسان رضوی یادآورشد: مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه‌گذاران اقتصادی و کارآفرینان فرموده‌اند این افراد عابدین اقتصادی هستند، لذا اگر می‌خواهیم قدرت اقتصادی داشته باشیم باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی توسط علمای دین و ائمه جمعه ترویج شود و یک نهضت فرهنگی در کشور به وجود بیاید.

در حاشیه این مراسم مهندس جلال مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات عغالیات کشور گفت : ان شاء الله طرح توسعه حرم مطهر امیرالمومنین(ع) با نام صحن مطهر حضرت زهرا (س) با مساحتی بیش از 220 هزار متر مربع تاپایان امسال به بهره برداری نهایی خواهد رسید وی همچنین به طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت : این طرح با مساحت بیش از 130 هزار متر مربع در حال اجراست و پروژه اصلی آن احداث صحن مزین به نام حضرت زینب (س) است که کارهای زیرساختی آن در حال انجام است البته اتمام این طرح نیاز به حمایت و کمک های مردمی است و همچون سایر کارهای این ستاد در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه بصورت کمکهای مردمی انجام میشود و در این راستا شاهد رشد کمک های مردمی در سطح کشور بوده ایم .

همچنین در ادامه این همایش مهندس پلارک گفت: طرح تکریم زائرین پیاده اربعین حسینی در دستور کار این ستاد بوده است به نحوی که سعی گردید بهترین امکانات و شرایط برای زائرین در بالاترین حد باتوجه به شرایط و امکانات موجود فراهم شود و در این راستا تعداد مواکب نسبت به سال گذشته 30درصد رشد داشت و باتوجه به مراحل پایانی احداث صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تعدادی از زائرین در این صحن مستقر شدند همچنین مواکب نیز امسال بسیار قوی تر از سال گذشته حاضر و خدمات رسانی به مواکب را انجام میدادند مخصوصا در موادی مرزی سعی گردید زائرین دچار مشکل نشوند و بسرعت بتوانند از مرز عبور کنند و به سیل خزوشان محبین اباعبدالله الحسین (ع) بپیوندد و در این امر دستگاههای نظارتی و حمایتی نیز نهایت همکاری را داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد. 

  

  

  

  

  

  


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title

 

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

روابط عمومی و معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس

 


تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک