اخبار پروژه های ستاد در اعتاب مقدسه

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

فراخوان ستاد بازسازی عتبات سوریه از مردم برای مشارکت/ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب(س) به مرحله اجرای سقف رسید

  • 1396/09/24
  • 0
  • 4770
  • نوشته مدیر

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، علیرضا اکبری گفت: با عنایت ائمه اطهار و به برکت خون شهدای مدافع حرم، موانع حضور و فعالیت ستاد بازسازی عتبات در حرم حضرت زینب(س) برطرف شده و هم اکنون عملیات بتن ریزی ستون‌های طبقه اول و دوم و اجرای سقف طبقه همکف مهامانسرای حرم در حال انجام است.

وی با ابراز امیدواری در خصوص بازشدن مجدد راه برای حضور زائران ایرانی در این حرم مطهر افزود: مضیف و مهمانسرای حرم حضرت زینب(س) ساختمانی سه طبقه با یکهزارو500مترمربع زیر بنا است که طبقه زیر زمین، جهت ابنارمواد غذایی و سرخانه، طبقه همکف جهت آشپزخانه و پخت غذا و طبقه اول جهت مهمانسرا و سالن پذیری طراحی شده است که به سرعت در حال پیشرفت کار هستیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح که با همت کارشناسان و نیروهای فنی اعزامی از ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان در حال اجراست، با پشتیبانی و حمایت‌های مردم و خیرین، پیش از نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اکبری در خصوص سایر طرح های در دست اجرا در سوریه اظهار کرد: در ایوان‌های حرم مطهر حضرت زینب(س) نیز، استادکاران هنرمند ایرانی مشغول گچ‌کاری و گچ‌بری‌های زیبا با اجرای 36گل سقفی هستند.

وی افزود: همچنین دو حجره ویژه کفشداری نیز در حرم مطهر در حال ساخت است که کار کاشی‌کاری و سنگ کاری آنها به اتمام رسیده و بزودی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه تصریح کرد: طی چند سال جنگ و جنایات عناصر تکفیری، ساختمان های بسیاری در اطراف حرم تخریب شده بود، لذا یکی از اقدامات صورت گرفته در این مدت برداشت و جمع‌آوری حدود 100هزار مترمکعب نخاله ساختمانی اطراف حرم مطهر بود.

وی به یکی دیگر از اقدامت در حال اجرا در منطقه زینبه اشاره کردو گفت: با هدف زدودن گرد و غبار مظلومیت حرم مطهر و مناطق اطراف آن، بوستانی به مساحت یکهزارو200مترمربع با همکاری شهرداری مشهد در حال احداث و نهال‌کاری است.

 

 


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک