اخبار واطلاعات مرتبط با حماسه پرشور اربعین حسینی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

یازدهمین جلسه محورهای پنجگانه اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی برگزار شد

  • 1396/07/22
  • 0
  • 4907
  • نوشته مدیر

ه گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ، یازدهمین جلسه محورهای پنجگانه اربعین حسینی این ستاد روز دوشنبه مورخ 17 مهرماه  با حضور  جناب آقای پارسا سرپرست ستاد ، جناب آقای بنی اسد جانشین ستاد اربعین ، جناب حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد نماینده بعثه رهبری در ستاد،  معاونین ستاد ، مسئولین محورهای پنجگانه در دفتر جلسات ستاد برگزار گردید .

در ابتدای جلسه پس از تلاوت کلام الله مجید جناب آقای روحانی نژاد ضمن خیر مقدم توفیق خدمت به اهل بیت (علیهم السلام) و همچنین خدمت به زائرین اهل بیت (علیهم السلام)خصوصا سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باعث افتخار است که قطعا ثواب زیارت زائرین برای خادمین آنها هم نوشته خواهد شد.

در ادامه جناب آقای پارسا به ارائه گزارش از فعالیتها ، همایش های برگزار شده در عتبات و همچنین بازدید میدانی از محل استقرار موکب ها ارائه نمودند ایشان افزودند:

1 - فضای در نظر گرفته شده در کاظمین ، فضای بسیار مناسب و خوبی است که با استقرار مناسب موکب ها و مدیریت صحیح پاسخگوی سیل عظیم عاشقان سیدالشهدا(علیه السلام)خواهیم بود.

2 - همکاری موکب های ما با موکب های عراقی و همچنین مردم عراق بسیار فشرده و صمیمی خواهد بود چرا که در واقع میزبان اصلی این همایش مردم عراق هستند.

3 - موکب های اسکان در کربلا دارای زمین و ابعاد مناسبی هستند و با توجه به اینکه 17 موکب از مجموع 60 موکب ما در کربلا مستقر هستند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات به زائرین دارند .

4 - زمین در نظر گرفته شده برای موکب های نجف کاملا آماده است و موکب های استان بصورت تجمعی در 3 نقطه متمرکز خواهند شد .

در ادامه جناب آقای عبداللهی مسئول محور سامرا به ارائه گزارش پرداختند عبداللهی افزود تعداد 4 موکب در 3نقطه استقرار پیدا خواهند کرد در بحث پشتیبانی نیز خودروهای ارسال لوازم و وسایل هماهنگ و آماده بارگیری هستند .

سپس جناب آقای باصری مسئول محور نجف از پذیرایی موکب های خود از زائرین ازتاریخ  10صفر تا 25 صفر خبر دادند که در قالب 9 موکب درخدمت زائران خواهند بود.

جناب آقای مهدی نژاد مسئول محور کاظمین از اسکان 11000 نفر زائر در این محور خبر داد و افزود این تعداد زائر در 17 موکب مستقر خواهند بود همچنین تعداد 35000 نفر پذیرایی روزانه در قالب 3وعده خواهد بود 

جناب آقای تواضع مسئول محور نجف - کربلا از استقرار 8 موکب در این محور خبر داد که این تعداد شامل اسکان و تغذیه هستند که زمینها مشخص شده و بزودی تحویل خواهد شد ایشان همچنین از آمادگی موکب های خود جهت انجام خدمت خبر دادند.

جناب آقای غفوری نماینده آقای دلبری مسئول محور کربلا نیز از آمادگی موکب ها جهت استقرار در محل های در نظر گرفته شده داد و افزود این محور شامل 15 موکب میباشد که از این تعداد 21000 نفر اسکان و 113000 نفر تغذیه در سه نوبت را عهده دار خواهند بود.

جناب همتی گزارشی از فعالیت های فرهنگی این ستاد مبنی بر تهیه و پخش نماهنگ از سیمای استان ، تهیه و پخش تیزر از تلویزیون های شهری ، و همچنین 2 حلقه dvd آماده و ارائه شده به مسئولین فرهنگی در جلسه مسئولین فرهنگی محور ها، جهت استفاده در موکب ها که شامل بنرهای متحدالشکل برای سردرب موکب ها ، جلوی اتوبوس های خادمین اربعین و کامیون های حامل وسایل و مایحتاج ارسالی به عتبات بروشورهای ستاد ، مداحی ها و همچنین نماهنگ هایی (شامل گزارش از فعالیت های ستاد ، پروژه ها، اربعین حسینی ، ولایت ، مدافعین حرم و...) جهت پخش در موکب ها می باشد ارائه نمودند .

در انتها جناب آقای غلامی به تیمهای پزشکی ، امنیتی ، روحانیون و مبلغین دینی مستقر در موکب ها اشاره نمودند که باید کاملا هماهنگ با مسئول موکب انجام وظیفه نمایند ایشان همچنین از تعداد 54  موکب استان که دارای پروانه فعالیت هستند در قالب 2 بخش اسکان و تغذیه نام بردند که در 5 محور ارائه خدمات خواهند داشت.

  


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک