اخبار واطلاعات مرتبط با حماسه پرشور اربعین حسینی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

آیین بدرقه خدام و زوار اربعین حسینی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • 1396/08/02
  • 0
  • 4779
  • نوشته مدیر

به گزارش خبرنگار مهر، آیین بدرقه خادمان و زائران اربعین حسینی بعدازظهر دوشنبه با حضور زائران و مجاوران درحرم مطهر رضوی برگزار شد. 

حجت الاسلام حسینی، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در همین رابطه با بیان اینکه خدام حرم مطهر رضوی همه ساله با برپایی موکب‎های بین‎راهی به زائران اربعین حسینی به صورت کاملا خودجوش ارائه خدمت می‏‌کنند، اظهار کرد: در اربعین امسال دو موکب در مرز شلمچه و چزابه و ۳ موکب در شهرهای کربلا و کاظمین برپا خواهد شد.

شایان ذکر است آستان قدس رضوی امسال نیز همچون سال های گذشته به صورت ویژه در اربعین حسینی به زائران حضرت اباعبدالله(ع) در نقاط مرزی و موکب های مستقر در شهرهای مقدس عراق خدمت رسانی خواهد کرد.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی   در  گفت: در تاریخ و فرهنگ دینی تنها یک عاشورا و یک اربعین وجود دارد، و اراده‌ی الهی بر این بوده که عاشورا زنده بماند.

وی افزود: حمایت از مظلوم در فطرت انسان هاست و همه پیشوایان دینی مارا به گرامی داشتن عاشورا امر کرده اند.
وی ادامه داد: مفاهیمی که امام حسین علیه السّلام و یارانشان در عاشورا به جهانیان آموختند، نجات بخش انسان‌ها در همه قرون و برای همه نسل هاست.
تولیت آستان قدس رضوی با توجه به اینکه سخن امام حسین 
علیه السّلام هیهات من الذله بود، گفت: واقعه عاشورا حمایت بخش انسان هاست واربعین حسینی علیه السّلام تابلو و پرچم بلندی در پیش روی انسان معاصر است.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی با توجه به سانسور شدن مراسم اربعین در رسانه‌های خارجی افزود: اربعین نه تنها یک حرکت عاشقانه و با معرفت است، بلکه نمایش قدرت اسلام نیز هست که در جهان امروز این اجتماع ،در رسانه های خارجی سانسور می‌شود.
وی با توجه به این که اربعین جلوه‌ای از استکبار ستیزی است، گفت:اربعین علاوه بر اینکه وحدت اسلامی را نشان می‌دهد، جلوه‌ای از ایستادگی در راه هدف است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: اربعین نوید بخش ظهور حضرت مهدی عجّل الله تعالی ظهوره و فرجه الشّریف و برقراری عدالت در سراسر جهان است و شرکت در این مراسم باشکوه عبور از همه‌ی سیتره‌های کمیت است.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی با توجه به این که اباعبدالله علیه السّلام  مظهر تمدن در جهان است گفت: موکب‌ها فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه ادیان است.
وی با توجه به این که در عزاداری امام حسین علیه السّلام  صحبت از هیچ گونه جناح و دولتی نیست افزود: جاهلیت مدرن انسان امروزی را احاطه کرده است، بنابراین اربعین حسینی علیه السّلام می‌تواند نمایش وحدت اسلامی در مقابل این جاهلیت باشد.
 تولیت آستان قدس رضوی به نقش اربعین حسینی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از حرکت‌های سیاسی مهم در انقلاب اسلامی، در روز اربعین شکل گرفت.
۶۰ موکب امام رضا علیه السّلام در شهر‌های کربلا، کاظمین، نجف و مرز مهران برای خدمت به زائران اباعبدالله علیه السّلام  مستقر هستند.
در این مراسم ۸ پرچم مزین شده با نام امام رضا علیه السّلام  نیز، به مسئولین این موکب‌ها اعطا شد.
 

  


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک