اخبار واطلاعات مرتبط با حماسه پرشور اربعین حسینی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

برپایی 57 ایستگاه مردمی(موکب)توسط ستادبازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در اربعین96

  • 1396/08/04
  • 0
  • 4875
  • نوشته مدیر

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی به نقل از خبرگزاری فارس ، علی اکبر پارسا عصر روز سه شنبه 2 آبانماه 96 در نشست خبری که در ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی 7کمیته دارد که ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از کمیته‌های آن است.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی به عنوان مسئول کمیته جذب مشارکت و اسکان و تغذیه زائرین اربعین حسینی است و تمام اقداماتی که در این ستاد انجام شده، مردمی، جهادی همراه با تفکر بسیجی بوده، هیچ هزینه‌ای از بودجه سازمان‌ها و دولت وارد این کار نشده است.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی درباره وظایف این ستاد گفت: وظیفه سازمان‌دهی موکب‌ها یا ایستگاه‌های صلواتی در این ستاد انجام می‌شود و در این راستا همه موکب‌ها توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات تهران پروانه‌دار شده‌اند.

پارسا بیان کرد: موکب‌های مردمی ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی در 5 منطقه عراق مستقر بوده که شامل کربلا در 15 نقطه، نجف 10 نقطه، سامرا 4 نقطه، مسیر نجف به کربلا 10 نقطه و در کاظمین 17 نقطه است.

وی اضافه کرد: در عراق 60 ایستگاه صلواتی متعلق به خراسان رضوی است که از این تعداد، 57 ایستگاه مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی تعلق دارد، از این 57 ایستگاه، 11 ایستگاه فقط اسکان زائر، 18 ایستکاه تغذیه، 24 ایستگاه تغذیه و اسکان و 14 ایستگاه خدماتی است، همچنین یک موکب خواهران در کاظمین استقرار دارد.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اضافه کرد: تعهد روزانه این استان که ستاد بازسازی عتبات عالیات باید تامین کند، 60 هزار در هر وعده غذایی است که در مجموع 180 هزار وعده غذایی در هر روز برای صبحانه، نهار و شام بوده، پیش‌بینی می‌شود، 77 هزار نفر اسکان در این 5 نقطه در هر شب داشته باشیم.

پارسا متذکر شد: بالغ بر 3 هزار  و 200 نفر خادم ثبت‌نام کرده‌اند و وظایف آنها مشخص شده، مشکلی در خروج ندارند، همچنین 205 دستگاه کامیون سنگین ثبت کالا شده‌اند و مجوز خروج این دستگاه‌ها نیز گرفته شده است.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به اینکه 14 سال از ایجاد ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌گذرد، بیان کرد: در این ستاد، کارهای زیادی انجام شده و شامل بازسازی و نظافت حرم‌ها و توسعه حرم‌های ائمه اطهار (ع) بوده، با کمک مردم خراسان رضوی صورت گرفته، اما همچنان به مشارکت مردمی نیاز است که می‌توانند از طریق شماره حساب بانک ملی000 000 200 0120  کمک‌های خود را واریز کنند.


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک