اخبار واطلاعات مرتبط با حماسه پرشور اربعین حسینی

ارسال به دوست

نام شما :
نام دوست شما :
ایمیل دوست شما :

×

اشتراک گذاری


×

آغاز میزبانی نجف اشرف از زائران اربعین

  • 1396/08/08
  • 0
  • 4907
  • نوشته مدیر

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات در حالی که بیش از 10 روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، زائران ایرانی و سایر شیعیان از سراسر جهان خود را به نجف اشرف که نقطه آغاز پیاده روی اربعین می‌باشد، رسانده‌اند.

بر همین اساس شامگاه دیشب با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از 80درصد از فضای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) که با همت متخصصان ایرانی در حال ساخت است، مفروش و برای اسکان زائران اربعین بازگشایی شد.

 پلارک با بیان اینکه حضور زائران از تقریبا دو هفته مانده به روز اربعین بی‌سابقه است گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین را برعهده دارد، براساس تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود یکهزارو 500دستگاه کامیون حامل اقلام و تجهیزات موکب‌های ایرانی وارد عراق شده است افزود: ستاد بازسازی عتبات با همت خیرین و موکب‌های ایرانی در کنار برادران عراقی که میزبان اصلی مراسم اربعین هستند، آماده خدمت رسانی به زائران است.

وی خاطرنشان کرد: 25درصد از کل تدارک دیده شده از سوی موکب‌های ایرانی در شهر نجف اشرف متمرکز شده و مابقی در مرزها، مسیر پیاده روی نجف به کربلا و شهرهای مقدس توزیع شده است.

وی همچنین از آغاز به کار یک کارخانه تولید آب شرب بسته‌بندی در نجف اشرف با حضور مقامات عراقی خبر داد و گفت: با توجه به نیاز زائران به آب سالم، کارخانه‌ای برای تولید و بسته بندی آب در اندازه‌های۲۰۰ الی ۳۰۰ سی‌سی به ظرفیت ۱۰ هزار لیوان در ساعت به روش ترموفورمینگ در منطقه ثورة العشرین نجف اشرف راه‌اندازی شد.

وی افزود: کارخانه آب «ساقی کوثر» با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، استانداری تهران، شهرداری نجف اشرف و ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: بنا به درخواست مردم، خیرین و ناذرین برای تسهیل راه‌های مشارکت، کد#110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) برای توسعه حرم‌ها و کد #1040*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مربع) برای برپایی مراسم اربعین اختصاص یافته است.

 

 


نظر شما
نظرات کاربران
  • تعداد نظرات : 0
  • نظرات انتشار یافته : 0
  • در انتظار تایید : 0
  • نظرات تایید نشده : 0

Enter Title
ماوس رابرروي اينجا نگه داريد و سپس برروي نوارابزار براي ويرايش متن استفاده كنيد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک