صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
حرم امامین جوادین (ع) ۷ هزار مترمربع توسعه می‌یابد

تاریخ ایجاد   جمعه, 23 اسفند 1398     بازگشت

عباس رضایی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در حرم امامین جوادین علیهما السلام اظهار داشت: در حرم کاظمین چندین پروژه عمرانی در دست اجرا داریم که یکی از این طرح‌ها با توجه به نکات بهداشتی، احداث ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی است.
وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی در حال احداث در ضلع جنوب شرقی حرم امامین جوادین (ع) یعنی نزدیک صحن صاحب الزمان (عج) واقع شده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، احداث سرویس‌های بهداشتی بیش از ۵۵ درصد پیشرفت داشته است و سعی داریم اربعین سال آینده ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی به بهره‌برداری برسد.
رضایی‌نسب با اشاره به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در کاظمین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرویس‌های بهداشتی در زیرزمین ساخته می‌شود، قبل از احداث عملیات آب‌بندی و مقاوم سازی انجام شد که در نهایت این سرویس‌ها در مساحتی بالغ بر ۳ هزار مترمربع در حال ساخت است و برای دسترسی آسان به این قسمت، ۴ پله برقی و ۲ آسانسور پیش بینی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی برای احداث ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در کاظمین مشغول به کار هستند، گفت: تمامی تجهیزات و امکانات توسط متبرعین ایرانی تأمین شده است و وسایل به کاربرده شده نیز ملی است.
احداث صحن امام محمد باقر (ع) ۷ متر زیر زمین/ ۴ متر زیرزمین آب‌بندی می‌شود
رضایی‌نسب احداث صحن امام محمدباقر (ع) را از دیگر طرح‌های ستاد بازسازی عتبات در حرم امامین جوادین (ع) عنوان کرد و گفت: طراحی صحن امام محمدباقر (ع) به متولیان حرم امامین جوادین (ع) ارائه شد و متولیان با تغییرات محدود این طرح را پذیرفته‌اند و با این روند وارد فاز اجرایی شدیم.
مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کاظمین با بیان اینکه طراحی نهایی صحن امام محمد باقر (ع) چهار ماه آینده به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس طراحی اولیه، صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) ۷ متر زیر زمین ساخته می‌شود و آب‌های زیرزمینی در منطقه سطحی هستند، برای احداث صحن جدید ابتدا باید کار‌های مقاوم سازی و عملیات آب‌بندی سازه‌ها انجام شود.
وی با اشاره به اینکه آب‌های زیرزمینی در عمق سه متری زمین هستند، گفت: حدود ۴ متر زیرزمین را باید عملیات سخت آب‌بندی و زه‌کشی انجام دهیم که برای این منظور در ماه‌های آینده تخریب بخش زیرزمین صورت خواهد گرفت.
رضایی‌نسب با بیان اینکه صحن امام محمد باقر (ع) با زیربنای ۵ هزار مترمربعی احداث می‌شود، افزود: با توجه به فضاسازی و اینکه بخشی در حالت نیم طبقه در نظر گرفته شده است، مساحت کلی صحن جدید ۷ هزار مترمربع خواهد شد و با افتتاح صحن امام محمد باقر (ع) حرم امامین جوادین (ع) ۷ هزار مترمربع توسعه می‌یابد.
مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کاظمین با اشاره به زمان افتتاح صحن امام محمدباقر (ع) گفت: زمان‌بندی پیش بینی شده برای افتتاح و بهره‌برداری صحن جدید حدود ۴ سال است که امیدواریم در این زمان صحن امام محمد باقر (ع) آماده حضور زائران شود.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان به مشارکت در توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه عراق می‌توانند کد دستوری ستاره ۲۳۳ مربع را شماره‌گیری کنند.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک