صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت پنجره‌های سرداب مقدس امام زمان(عج)

تاریخ ایجاد   چهارشنبه, 1 بهمن 1399     بازگشت

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: پروژه ساخت دو پنجره سرداب مقدس امام زمان(عج) با همت خیران استان مرکزی و با محوریت شهرستان زرندیه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
مظفر صفریان در جمع خبرنگاران گفت: برپایی کارگاه ساخت پنجره‌های سرداب مقدس امام زمان (عج)، موضوعات فرهنگی، بهداشت و درمان، کادرسازی مردمی و پویش «مهر حاج قاسم» در خصوص آب‌رسانی به روستا‌هایی که مشکل آب آشامیدنی دارند از برنامه‌های این ستاد است.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی در پروژه‌های بزرگ توسعه و بازسازی عتبات از جمله ساخت صحن مطهر حضرت زینب (س) در کربلا و ترفیع گنبد مطهر امام حسین (ع) مشارکت دارد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: پروژه ساخت دو پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) به استان و با محوریت شهرستان زرندیه واگذار شده و تا به امروز با ۱۱ ماه کار که البته مدتی با توجه به شیوع کرونا کار با تعطیلی مواجه شده بود ۷۰ درصد پیشرفته داشته است.
صفریان ادامه داد: پنجره‌های قبلی سرداب که سازه چوبی بودند به علت فرسودگی بازسازی و تا حد امکان ترمیم شده بودند در جای خود باقی می‌مانند و این دو پنجره جدید سرداب با فاصله مشخص در محل جدید نصب می‌شوند.
وی اضافه کرد: فرآیند ساخت این پنجره‌ها طراحی و مهندسی، درودگری، قلم‌زنی، مونتاژ و زرگری، ریخته‌گری گوی و ماسوله، خاتم‌کاری، آبکاری طلا و نهایتاً نصب در سرداب مقدس امام زمان (عج) با ابعاد ۳ متر ارتفاع و ۲.۵ متر عرض هر پنجره، طی خواهد شد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: یکی از پنجره‌های سرداب که به صورت کامل ساخته شده است.
صفریان در خصوص پروژه آب‌رسانی در قالب پویش مهر حاج قاسم خاطرنشان کرد: این یک پویش ملی است که در استان مرکزی مقرر شد مسؤولیت آب‌رسانی کامل به یک روستا را با مشورت و هماهنگی آبفا از محل نذورات مردمی انجام دهد.





زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک