صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
صندوقهای مضجع شریف حرم امامین جوادین(ع) از مشهد مقدس به کاظمین ارسال شد

تاریخ ایجاد   شنبه, 2 اسفند 1393     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس،

صندوقهای خاتمکاری ضریح مطهر حرم امامین جوادین (ع) که کار ساخت آن در مشهد به انجام رسیده است ظهر روز جمعه طی مراسمی از محل حرم مطهر امام رضا (ع) به مقصد کاظمین در عراق ارسال شد.

براساس این گزارش، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، پنجشنبه 30 بهمن مراسم بدرقه صندوقچه‌های امامین جوادین (ع) با قرائت زیارت امین‌الله توسط محمد موحد، مداح اهل بیت (ع) آغاز شد و سپس، پیرغلام امام حسین (ع) سیدجعفر ماهرخسار با روضه‌خوانی باب‌الحوائج موسی بن‌جعفر(ع) دل زائران امام هشتم (ع) را به‌سوی کاظمین، حرم شریف امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) هوایی کرد.

 حمید غلامی، مجری این مراسم با اشاره به اینکه در آستانه سالروز تخریب بقعه منور و مطهر امامین عسکرین (ع) در سامرا هستیم، گفت: با برگزاری این مراسم تمامی دشمنان اسلام و استکبار جهانی و فرقه‌های ضاله بیشتر از گذشته خواهند دانست که عشق و ارادت خالصانه، صادقانه، عارفانه و خاضعانه توأم با معرفت صدها میلیون ارادتمند به ساحت مقدس ائمه عصمت و طهارت (ع) هر روز فزونی یافته و بیداری اسلامی در جهان نمایان‌تر می‌شود.
سپس، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در ادامه این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به‌ منظور از برکت که اثر زیاد و نتیجه فراوان است، گفت: خدای تبارک و تعالی گاهی برکت را در زمان، گاهی در مکان، افراد و اشیاء قرار می‌دهد.
وی به شب قدر که خداوند متعال برکت هزارماه را در این شب قرار داده، اشاره و بیان کرد: چهار نفر در قوم بنی‌اسرائیل 80 سال عبادت کرده و مرتکب هیچ‌ گناهی نشده بودند که جمعی از یاران رسول خدا (ص) به این افراد غبطه خوردند که این همه مدت یعنی هزاران ماه عبادت کرده‌اند، آیه نازل شد پیغمبر(ص) به اصحابت بگو یک شب قدر را احیا بدارید و عبادت کنید که برابر هزاران ماه است.
این استاد دانشگاه از برکت مسجدالحرام به‌عنوان یکی از اماکن متبرک سخن گفت و اظهار کرد: اقامه دو رکعت نماز در مسجدالحرام برابر صدهزار رکعت نماز در اماکن عادی خواهد بود و نشستن زیر قبه امام حسین (ع)، نگاه به کعبه از دیگر مصداق‌های اماکن متبرکه است.
یادآور می‌شود، ساخت صندوق‌های حرم مطهر امامین جوادین (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی طی قراردادی با خاتم‌کاران شیراز از نهم آذرماه سال ۱۳۹۰ هم‌زمان با سال‌روز میلاد حضرت امام موسی بن‌جعفر(ع) آغاز و در آذرماه امسال به پایان رسید.

در ادامه 'جعفر دهنوی' رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: هزینه ساخت این دو صندوق که در مجموع هشت میلیارد و 300 میلیون ریال بود بطور کامل از محل کمکهای مردمی خراسان رضوی تامین شده است و افزود: وزن هر صندوق  یک تن و 200 کیلوگرم، ابعاد این صندوق‌ها، ‌۳ متر و ۵۰ سانتی‌متر در یک متر و ۷۰ سانتی‌متر و همچنین، یک متر و هفتاد در ۶۳ سانتی‌متر است که از ۵ قطعه تشکیل شده و دارای ‌یک قسمت فوقانی،  دو قسمت بدنه و دو قسمت پایین و بالا سر و جنس آن‌ها از ساج با ماندگاری بالاست که در ساخت آن‌ها از 38 میلیون قطعه سیم، چوب و استخوان استفاده شده و 45 متر خاتم کاری روی آن اجرا شده است.

شایان ذکر است کار ساخت این صندوقها در محل امامزاده محمد (ع) معروف به گنبد خشتی در فاصله چند صدمتری حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد انجام وصندوق‌های یاد شده همزان با سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) با حضور قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات، استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان مقدسه کاظمین (ع)، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و مسئولان و مدیران آستان قدس رضوی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی رونمایی شد و پس از اینکه 2 ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت روز جمعه یکم اسفندماه 93 طی مراسمی پس از برگزاری نماز جمعه به کاظمین ارسال شد.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک