صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
برافراشته شدن پرچم عزا بر گنبد حرم مطهر سید و سالار شهیدان

تاریخ ایجاد   دوشنبه, 12 مهر 1395     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس ، شب گذشته در حالی که خیل عزاداران سیاه پوش صحن‌های حسینی و منطقه بین الحرمین و صحن‌های عباسی و خیابان‌های اطراف حرم های مطهر را در کربلا احاطه کرده بودند، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن حسینی، مراسم ویژه تغییر پرچم با شعار لبیک یا حسین (ع) سوگواران آغاز شد.

یکی از خادمان حرم حسینی با صعود به بالای گنبد مطهر حسینی پرچم سیاه «یا حسین (ع)» را جایگزین پرچم سرخ کرد تا به مدت دو ماه محرم و صفر، عزاداری ها در عراق و دیگر نقاط جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران به یاد فاجعه سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا آغاز شود.

مراسم تغییر پرچم با قرائت آیاتی از قرآن مجید و سپس سخنرانی رئیس دیوان اوقاف شیعیان عراق و مسئول تولیت شرعی عتبه حسینی و ذکر مصیبت و سوگواری آغاز شد و در نهایت پرچم سیاه حسینی به نشانه حزن و اندوه، بر گنبد مطهر حسینی (ع) افراشته شد.

علاءالموسوی رئیس دیوان اوقاف شیعیان عراق در این مراسم گفت که با تغییر پرچم گنبد مطهر حسینی در حقیقت هر شیعه و محب اهل بیت (ع) پرچم حزن و اندوه را در قلب خود بر مصیبت جانگداز اباعبد الحسین (ع) افراشته است.

وی پیام حماسه اباعبدالله الحسین (ع) را اصلاح خواند و افزودکه انتظار می رود که اصلاحات از پاک کردن دل ها از هرگونه حقد و کینه آغاز شود و با گریه و سوگواری بر امام حسین (ع) است که دل ها پاک و مطهر و آماده پذیرش اصلاحات می شود.

رئیس دیوان اوقاف شیعیان بر ضرورت گوش دادن به توصیه ها و رهنمودهای مراجع و علمای دین و استفاده از توصیه و رهنمودهای آنها در برپایی عزاداری ها به نحوی که در شان و منزلت صاحب عزا باشد، تاکید کرد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی مسئول تولیت شرعی آستان مقدس حسینی نیز در این مراسم گفت که باید مراسم ها و سوگواری های حسینی را به طور صحیح و درست بفهمیم و درک کنیم زیرا این عزاداری ها با جانفشانی و خط مشی امام حسین (ع) مرتبط است.

سید علاء الموسوی و شیخ عبدالمهدی الکربلایی تاکید کردند که تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی که با فتوای مرجعیت در 2014 در مبارزه با تروریسم وحشی داعشی شکل گرفت، برگرفته از خط مشی و نام مبارک امام حسین (ع) است.

همزمان با این مراسم ویژه در کربلای معلا، آیین های ویژه ای در دیگر عتبات عالیات در نجف اشرف، کاظمین و سامراء و دیگر مزارهای مقدس برگزار شد و پرچم های سیاه بر فراز این عتبات مقدسه افراشته شد.

 

 

 


روابط عمومی و فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک