صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
ترمیم و نصب 2هزارو500خشت مطلای گنبد حرم مطهر علوی

تاریخ ایجاد   شنبه, 22 خرداد 1395     بازگشت

 با همت کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات، 2هزارو 500 خشت از مجموه 10هزار خشت مطلای گنبد حرم مطهر علوی، ترمیم، آبکاری و روی گنبد نصب شد

 

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: هفتمین گروه از کارشناسان فنی و ماهر خوزستانی برای مشارکت در بازسازی و ترمیم و نصب خشت‌های مطلای گنبد حرم مطهر علوی به نجف اشرف اعزام شدند.  

وی افزود:پروژه مرمت و بازسازی گنبد حرم امام علی(ع) از ابتدای نیمه دوم سال۹۴ به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان واگذار شده است.طبق برآورد انجام شده مجموع خشت‌های روی گنبد حرم مطهر حضرت امام علی(ع) که از جنس ورق‌ مس با روکش طلا می‌باشد، حدود ۱۰هزار قطعه است که پس از گذشت ۳۰۰سال و به دلیل عوامل فرسایشی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.تاکنون بیش از۲هزارو500عدد از این خشت‌های مس با روکش آب طلا پس از ترمیم بر روی گنبد نصب شده است.

براساس این گزارش، هم اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با همیاری و همدلی مردم ولایتمدار علاوه بر بازسازی گنبد حرم علوی متعهد به انجام سه پروژه دیگر است که عبارتند از مشارکت در طرح توسعه حرم علوی بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س)،‌ بازسازی حرم حضرت زینب(س) در سوریه و پروژه ساخت دو درب حرم مسلم ابن عقیل(ع).

مردم دوستدار اهل بیت استان خوزستان هزینه ساخت۲۰۰۰ متر مربع از۲۲۰۰۰۰ متر مربع صحن حضرت زهراء(س) که به منظور توسعه حرم علوی در حال احداث است، تقبل کرده‌اند.هزینه ساخت هر مترمربع از این صحن، سه میلیون تومان است.

پیش از این، استان خوزستان دو پروژه بزرگ که شامل طلاکاری ایوان طلای حرم علوی و ساخت شش باب در حرم امامین عسکریین علیهم السلام بود را به اتمام رسانده بود.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک