صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
ارائه طرح جامع بازسازی حرم حضرت زینب (س) به سوری‌ها

تاریخ ایجاد   دوشنبه, 3 آبان 1395     بازگشت

جمشید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص توسعه و بازسازی حرم مطهر حضرت زینب در دمشق گفت: تقریبا 2 سال است که در حرم مطهر حضرت زینب اقدامات بازسازی و مرتب کردن فضای حرم مطهر از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت می‌گیرد که این اقدامات بعد از تامین شدن امنیت دمشق و زینبیه صورت گرفته و منجر به اعزام اکیپ‌های بازسازی و آغاز فعالیت‌های توسعه و بازسازی این حرم شده است.

وی افزود: برای آغاز بازسازی حرم مطهر حضرت زینب ابتدا استان خوزستان به عنوان معین مردمی این امر مشخص شد و طبق این موضوع کلیه وجوهی که قرار است برای بازسازی حرم مطهر هزینه شود توسط مردم عاشق اهل بیت این استان تامین شده و خواهد شد. ضمن اینکه اکثریت قریب به اتفاق نیروهای مردمی و خدماتی فعال در امر بازسازی از اهالی این استان هستند که این موضوع به درخواست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان صورت گرفته است.

گودرزی خاطرنشان کرد: قبل از آغاز فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در محله زینبیه حرم مطهر حضرت زینب نیمه تعطیل بود اما وجود و استقرار نیروهای بازرسی و فعالیت‌های باعث بروز نشاط و شادی و رونق بازارهای دمشق شده است ضمن اینکه کلیه این فعالیت‌ها باعث بالا رفتن امنیت در منطقه زینبیه شده است.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین افزود: اقدامات و فعالیت‌های ستاد بازرسازی عتبات عالیات در حرم مطهر حضرت زینب شامل تعمیر فرش‌ها، تعمیر درب‌ها، اصلاح سرامیک‌ها و کاشی‌ها رنگ گکاری درب‌های فلزی، تعمیر و تعویض سنگ‌ها، لکه گیری دیوارها، مرمت گنبد و مناره‌ها، تعمیر سیستم‌های تهویه و برق کشی و ژنراتورهای برق بوده است.

وی با بیان اینکه فاز دیگر بازسازی ستاد عتبات عالیات در زنبیه توسعه حرم و مناطق اطراف آن است خاطرنشان کرد: طرح جامع توسعه حرم حضرت زینب تهیه و به مسئولین محلی تحویل و اماده تصویب از سوی مقامات سوری است ضمن اینکه این کار می‌تواند منجر به استقرار بیشتر امنیت و گسترش اقدامات و همچنین به کارگیری امکانات گستردهتر برای فازهای بعدی شود.

گودرزی تصریح کرد: با توجه به اینکه گنبد مطهر حضرت زینب ترکش خورده بود تعمیر و بازسازی این گنبد به وسیله لکه گیری صورت گرفت ضمن اینکه برخی از محل‌های این گنبد نیز با طلاکاری مجدد اصلاح شد.

وی گفت: وقتی داربست‌های تعمیرات مناره‌ها در ارتفاع 50 متری نصب و اقدامات بازسازی آن اجرا می‌شد برخی عناصر تکفیری افراد متخصص بازسازی این گنبدها را در تیررس خود داشتند اما جسارت و عشق به اهل بیت باعث شده بود که آنها بدون هیچ نگرانی مناره‌ها را بازسازی کنند. ضمن اینکه این شجاعت نیز باعث افزایش امید در بین اهالی زنبیه شده بود.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین اظهار داشت: هم اکنون عبور زائران در حرم مطهر حضرت زینب بسیار خوب است و در این بین برگزاری مرتب نماز جماعت و همچنین حضور زائران محلی و زائران برخی کشورهای خارجی مانند لبنان و عراق باعث بروز رونق و ایجاد جنب و جوش در منطقه زینبیه شده است.

وی با بیان اینکه سفر زائران ایرانی به دمشق و زیارت حرم مطهر حضرت زینب بستگی به تصمیم‌ مسئولان سازمان حج و زیارت ایران دارد گفت: امیدواریم این امر به زودی محقق شود.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک