صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
مرزهای شلمچه و چذابه آماده پذیرایی و اسکان زائران اربعین

تاریخ ایجاد   سه شنبه, 18 آبان 1395     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود موسوی اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰۰ موکب ثابت و ۵۰ موکب بین راهی در مرز شلمچه و همچنین ۱۸۰ موکب ثابت و ۱۰۰ موکب بین‌راهی در مرز چذابه مستقر شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال با توجه به پیش بینی‌ها تعداد زائران از تعداد مدنظر بیشتر می‌شود و به همین منظور اقداماتی را برای ساماندهی مواکب و زائران انجام شده است.

وی افزود: زائران از ۴ قسمت ورودی استان یعنی اندیمشک، شهرکرد، بوشهر و شیراز برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد خوزستان می‌شوند که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل اوقاف خوزستان و سپاه از ظرفیت تمامی حسینیه‌ها، مساجد، بقعه‌های متبرکه و اردوگاه‌های راهیان نور جهت اسکان زوار استفاده می‌شود.

موسوی تصریح کرد: در پایانه دو مرز جذابه و شلمچه برای استراحت زائران آمادگی اسکان ۱۵ هزار زائر را داریم  و برای رفاه حال خانم‌های شرکت کننده در مراسم اربعین نیز مواکب جداگانه‌ای با مدیریت خانم‌ها در دو مرز راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز دو مرز تکمیل شده است، گفت: دولت برای رسیدگی به وضعیت مرزها تمامی کمیته‌های مورد نیاز برای زائران را ایجاد کرده که وظیفه ستاد عتبات عالیات خوزستان پذیرش، اسکان و تغذیه زائران حسینی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان  با بیان اینکه در مرز شلمچه وضعیت خوبی برقرار است، گفت: در پایانه شلمچه به سمت عراق استان آذربایجان غربی به عنوان استان معین و در پایانه چذابه نیز موکب‌های عراقی برای پذیرایی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: امسال موکب‌های پذیرایی در مرزهای چذابه و شلمچه روزانه هرکدام به تفکیک از  ۱۰۰ هزار  زائر در سه وعده غذایی پذیرایی می‌کنند.

موسوی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از دو پایانه چذابه و شلمچه خارج شدند و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده این جمعیت افزایش یابد.

وی با اشاره به موکب‌های مستقر در مرزهای خوزستان، عنوان کرد: مدیریت تمامی مواکب مستقر شده در مرزها مردمی است و دولت  جز تامین زیرساخت‌های لازم در مدیریت مواکب هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان بیان کرد: تعدادی از استان‌های همجوار برای همکاری با مرزهای خروجی خوزستان انتخاب شدند که خراسان شمالی و اصفهان استان‌های معین مرز چذابه و فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگلویه و بویر احمد استان‌های معین مرز شلمچه هستند.

وی بابیان اینکه اداره کل اوقاف خوزستان و ستاد فرمان امام و بنیاد برکت برای پذیرایی از زائران حسینی  در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر هستند، گفت: آب شرب مورد نیاز برای زائران و مواکب از طریق استقرار تانکرهای آب سازمان آبفای روستایی تامین شده  و  روزانه در هر دو مرز ۴هزار بطری آب معدنی بین زائران و مواکب توزیع می‌شود.

موسوی  بابیان اینکه آمادگی اسکان ۵۰ هزار نفر زائر در مرزهای چذابه و شلمچه را داریم، گفت: از خیرین خواستاریم که در تامین  اقلام مواد مصرفی از جمله گوشت، مرغ، برنج و همچنین ۱۰ هزار تخته پتو که  از نیاز های اساسی مواکب است  همکاری کنند.

وی افزود: مردم خیر می‌توانند  تمامی نذورات و هدایای نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد عتبات عالیات شهر خود تحویل دهند.

گفتنی است؛ بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.ستاد نیز شماره حساب 1040 بانک‌های ملی، ملت و پست بانک قابل پرداخت در سراسر کشور را به‌منظور جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای برپایی کنگره عظیم اربعین اختصاص داده است.همچنین هموطنان عزیز می توانند با شماره گیریه کد #1040*780* از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهداء کرده و در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت نمایند




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک