صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
تحقق 135درصدی برنامه اسکان و تعذیه زائران اربعین حسینی

تاریخ ایجاد   شنبه, 6 آذر 1395     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک ضمن اظهار تبریک و تسلیت به خانواده شهدای اربعین گفت: هرچند تکفیری‌ها و عناصر کوردل برنامه‌های زیادی برای برهم زدن کنگره عظیم اربعین حسینی و جلوگیری از ورود زائران داشتند اما موفق به اجرای نقشه‌های شوم خود نشدند تا اینکه پس از مراسم و در مسیر بازگشت، زهر کینه خود را ریختند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 2میلیون نفر از هموطنان عزیز از زیارت اربعین بازگشته‌اند گفت: موکب‌های ایرانی زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات تا 25ماه صفر به زائران خدمات ارائه می‌کردند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین، استقبال چشمگیر و حضور زود هنگام و میلیونی زائران را یکی از ویژگی‌های اربعین حسینی امسال اعلام کرد و گفت: در حالی که برنامه ما و بسیاری از موکب‌های عراقی ارائه خدمات از 10 ماه صفر بود اما در عمل از 5 ماه، پذیرای خیل عظیم زائران ایرانی و غیرایرانی بودیم.

وی اظهار کرد: با همت خیرین، ناذران، هیئات مذهبی و همکاری برخی دستگاه‌ها و نهادها، ظرفیت اسکان زائران در پایانه‌های مرزی، شهرهای نجف، کربلا، سامراء، کاظمین و مسیر پیاده روی اربعین، بیش از 2برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌هایی که از ماه‌ها قبل صورت گرفته بود، ایجاد ظرفیت اسکان 700تا 900هزار زائر در روز هدف گذاری شده بود که در عمل میزان خدمات اراده شده در این ایام، 35 درصد از برنامه پیش‌بینی شده فراتر رفت.

پلارک با بیان اینکه کنگره عظیم اربعین، حرکتی مردمی است تاکید کرد: میزبانان اصلی مراسم اربعین حسینی، مردم عزیز و دولت عراق هستند و ما تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی زائران و به نمایندگی از خود مردم، کمک‌ها را جمع‌آوری و مواکب و خادمان را اعزام کردیم.

وی اظهار کرد: وقتی صحبت از اسکان 900 هزار نفر می‌شود یعنی هر نفر دست‌کم دو پتو نیاز دارد، از این رو ستاد بازسازی عتبات عالیات با همکاری دستگاه‌های ذیربط امکان اعزام و تردد 2هزار کامیون و تریلی به عراق آنهم برای مدت 20 روز را مدیریت کرد که اصلا براساس قوانین گمرکی دو کشور و در شرایط معمول، مقدور نیست.

وی تصریح کرد: استقبال زائران به شکلی بود که کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه برای جلوگیری از بحران، در 15 ماه صفر 100 دستگاه کامیون دیگر حامل مواد غذایی و پتو را به عراق فرستاد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص اعزام خادمان گفت: نزدیک به 15هزار نفر خادم با ویزای خاص اعزام کردیم که حدود 30هزارنفر نیز به این تعداد در عراق افزوده شد.

وی بیتوته زائران در شهرهای سامراء و کاظمین را یکی دیگر از ویژگی‌های اربعین امسال برشمرد و گفت: در شهر سامراء امکان اسکان و تعذیه روزانه 60 تا 70هزار زائر فراهم شد که به قول تولیت حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام، گرد غربت را از این حرم مطهر زدود.

پلارک افزود: در شهر کاظمین 45هزار زائر و در صحن و شبستان در حال تکمیل حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر علوی نیز 70هزار زائر، روزانه اسکان داده شد.

وی با بیان اینکه هنوز فرصت مشارکت در فیض اربعین حسینی باقیست گفت: آن دسته از هموطنان عزیز که به هردلیلی توفیق حضور و درک راهپیمایی اربعین را نداشتند می‌توانند با اهداء کمک‌های نقدی به شماره حساب 1040 بانک‌های ملی، ملت و پست بانک یا شماره گیری کد#1040*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مربع) در ثواب میزبانی زائران مشارکت کنند.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک