صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
دیدار تولیت آستان قدس رضوی با نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام

تاریخ ایجاد   يکشنبه, 12 دی 1395     بازگشت

 به نفل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شده بود؛ همکاری و تعامل میان اعتاب مقدس را نشان از وحدت امت اسلامی دانست و اظهار کرد: توسعه همکاری‌ و اتحاد اعتاب مقدسه، به دنیای اسلام عظمت می‌بخشد و برای شخصیّت امّت اسلامی مایه‌ اعزاز و احترام است.


وی با تاکید بر ضرورت تعامل و ارتباط هرچه بیشتر اعتاب مقدسه و حرم‌های شریف به منظور توسعه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی، عنوان کرد: شرایط فعلی جهان اسلام و توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن موجب شده امروز هم‌گرایی، هم‌فکری و هم‌اندیشی بین مسئولان اعتاب مقدسه، برای اتحاد جهان اسلام یک ضرورت باشد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی و بشریت بیش از هرزمانی نیازمند آموزه‌های اهل بیت(علیهم‌السلام) است، اظهار داشت: امت اسلامی به شدت نیازمند معرفت آفرینی و بصیرت افزایی برای مقابله با شبهات علمی و شهوات عملی عرصه جنگ نرم دشمن است و این مهم نیز جز با علم صائب و عمل صالح در پرتوی آموزه‌های اهل بیت(علیهم‌السلام) ممکن نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی مهمترین رسالت اعتاب مقدسه را امور فرهنگی خواند و گفت: آنچه امروز از رشادت‌های رزمندگان در عراق، توفیق و برتری مجاهدان در عقب راندن تروریست‌ها از حلب سوریه و ایستادگی مردم بی‌پناه یمن می‌بینیم، محصول یک تحول فکری و غیرت دینی در آنهاست که در نتیجه کار فرهنگی ایجاد شده است؛ بنابراین موضوع فرهنگ و تعمیق ارزش‌های اسلامی باید یک اولویت برای اعتاب مقدسه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری روحیه مقاومت، ایستادگی، رشادت و ایثار رزمندگان اسلام را نتیجه آموزه‌های نهضت عاشورا و سیره زندگی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) برشمرد و ابراز کرد: روزی دشمن نگران حزب الله لبنان بود، اما امروز نه تنها در لبنان بلکه در عراق، سوریه و یمن حزب الله وجود دارد و گروه‌های مقاومت بسیاری در پرتوی اندیشه‌های آزادی خواهانه و ظلم ستیز اسلام در سراسر عالم بر علیه استکبار شکل گرفته‌ است؛ که در این میان نقش مهم اعتاب مقدسه در ایجاد روحیه جهاد و مقاومت را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) را نوری واحده نامید و درباره نحوه همکاری‌های حرم‌های شریف ائمه هدی(علیهم‌السلام) بیان کرد: همکاری‌های اعتاب مقدسه باید بسیار صمیمانه و به دور از هرگونه مطرح کردن خود فردی و سازمانی باشد، برگزاری کنفرانس‌های مشترک جلوه‌ و نمودی از همکاری‌هاست، اما حقیقت همکاری‌ها و تعاملات باید در عرصه عمل و با عملیاتی شدن مصوبه‌ها تجلی و تبلور یابد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود به اجتماع عظیم اربعین امسال اشاره کرد و گفت: امسال شاهد اجتماعی بی‌بدیل در اربعین حسینی بودیم که گوشه‌ای از قدرت جهان اسلام را نشان داد و موجب یاس و ناامیدی دشمنان جبهه حق شد؛ بنابراین لازم میدانم به‌مناسبت میهمان نوازی اعتاب، دولت و مردم عراق در پذیرایی و

خدمت به زائران اربعین حسینی، تشکر و قدردانی کنم.

 




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک