صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
پیشرفت عملیات ساخت نیم ضریح سرداب حرم عسکریین(ع) در زنجان

تاریخ ایجاد   پنجشنبه, 23 دی 1395     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، سید عزالدین موسوی افزود: کار ساخت نیم ضریح مقدس از طریق ستاد عتبات کشور به زنجان شد و حدود یک سال است که کار ساخت آن آغاز شده است.

 

وی اظهار داشت: اصل چوب این نیم ضریح مقدس چوب ساج برمه است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و نوعا کلاف اصلی هر ضریح مقدس با توجه به ماندگاری بالایی که باید داشته باشد از چوب برمه تهیه می‌شود.

جانشین ستاد عتبات عالیات زنجان با بیان اینکه قلم زنی روی مس و نقره این نیم ضریح انجام شده، گفت: آب کاری طلا هم انجام می‌شود.

موسوی گفت: امیدواریم به فضل الهی و با حمایت مردم پایتخت شور و شعور حسینی استان زنجان و اقصی نقاط مملکت علوی بتوانیم تا پایان فروردین ماه سال 96 نیم ضریح را به اتمام برسانیم و به شهر سامرا انتقال داده و در سامرا آن را نصب کنبم.

وی تصریح کرد: این نیم ضریح 4 در 7 متری در سرداب مقدس، طبقه زیر زمین در سمت چپ محل غیبت حضرت ولی عصر (عج)، رو به طرف روضه مطهره و رو به طرف قبور ائمه در بقیع نصب می شود.

جانشین ستاد عتبات عالیات زنجان تاکید کرد: به هیچ عنوان پول دولتی در ساخت این نیم ضریح هزینه نشده و همه آن از طریق مردم ولایت مدار زنجان و مردم مملکت علوی تهیه شده است.پیشرفت عملیات ساخت نیم ضریح سرداب حرم عسکریین(ع) در زنجان

وی با بیان اینکه قلمزن‌هایی از استان‌های دیگر از جمله اصفهان و زنجان در ساخت این نیم ضریح مشارکت کردند،گفت: 15 نفر در  قلم زنی این ضریح مشارکت کرده اند.

وی ادامه داد: در ساخت این نیم ضریح  40 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و مقداری از نظر نقره مشکل داشتیم که حل شده است.

وی ضمن تشکر از همه مردم ایران افزود: شاخه خاصی در انتخاب زنجان برای ساخت این نیم ضریح نمی توان نام برد.

پیش از این مردم زنجان در ساخت درب نقره حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا، سازه‌های فلزی دارالضیافه، درب نقره حرم امامین جوادین (ع)، پنجره‌های دور گنبد سامرا و آخرین خشت طلای گنبد حرم امامین عسگریین (ع) مشارکت داشتند.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک