صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
آغاز رسمی پروژه درب‌های حرم مطهر حسینی

تاریخ ایجاد   شنبه, 2 بهمن 1395     بازگشت

مراسم رونمایی و بهره برداری عملیاتی از نقشه درب های مطهر حرم امام حسین (علیه السلام) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، مراسم رونمایی و بهره برداری عملیاتی از نقشه درب های مطهر حرم امام حسین (علیه السلام) در محل کارگاه صنایع چوب آستان قدس رضوی و باحضور جمعی از مسئولان برگزار شد. در این مراسم، مهندس محمدجواد طبسی مدیرعامل شرکت صنایع چوب ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های اجرایی مرتبط با امر بازسازی عتبات عالیات، سرعت و کیفیت را ازجمله مهم ترین ویژگی های محصولات این شرکت دانست و اظهارداشت: احیای صحن و سرای اهل البیت (علیهم السلام) با چاشنی ذوق هنرمندان و ارادت استادکاران ایرانی توفیقی است که در چند سال اخیر شامل حال صنایع چوب آستان قدس رضوی شده است و هنر متخصصان این شرکت آمیخته با عشق خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) بر در و دیوار عتبات مقدسه نقش بسته است.

در ادامه این مراسم، قاسم سراجان جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا به عنوان سخنران دوم این جلسه با تاکید بر لزوم سرعت و دقت در تحویل دادن این پروژه عظیم بیان داشت: مدت زیادی بود که کلیات این طرح در استان های مختلف دست به دست می شد و هیچ کارگاهی موفق به کار کردن روی طرح ها و به انجام رساندن پروژه نمی شد که این دست به دست شدن ها و رسیدن موضوع به دست صنایع چوب آستان قدس رضوی نشان دهنده توجه ویژه و خاص اهل بیت (علیهم السلام) به خادمان خود در این مجموعه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: گویا امام حسین (علیه السلام) در انتها کار را به دست نوکران پسرش امام رضا (علیه السلام) در صنایع چوب آستان قدس سپرده است و این بار مسئولیت ما را خطیرتر می کند.

در انتهای این مراسم، جعفر دهنوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی و سفارش دهنده پروژه در سخنانی با اشاره به آیاتی آغازین سوره مومنون خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ویژگی های یک مومن راستین را در چند محور خلاصه و جمع بندی کرده است که خشوع و خضوع در نماز، تعهد به زکات و حفظ عفت و پاکدامنی ازجمله این موارد است. یکی از دیگر ویژگی های بارز مومنین، پرهیز از کلام و عمل لغو و بیهوده است؛ به عبارت دیگر، قرآن کریم صراحتا مومن را فردی کوشا در تعالی خود و مفید برای افراد جامعه معرفی می کند که این نکته ای بسیار حائز توجه است.

وی ادامه داد: قران کریم ایمان هرفرد را مستقیما منوط به هدایت پروردگار می داند؛ آن جایی که می فرماید «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» و این نشان دهنده آن است که اراده و مشیت خداوند متعال بر این قرار گرفته که نور هدایت و ایمان بر قلب هایمان بتابد و ما هرکدام افتخار به دوش کشیدن بخشی از بار مسئولیت کلان بازسازی و احیای صحن و سرای حرمین شریفین را در عتبات داشته باشیم.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان داشتن روحیه کار جهادی و همت و اراده انقلابی را جزو لوازم اصلی کار در این راه مقدس دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که این توفیق به ما داده شده و اهل بیت (علیهم السلام) به ما اجازه خدمت به آستانه های مقسه شان را داده اند، بر همه ما واجب است که مطابق با دستور قرآن از کار بیهوده و لغو بپرهیزیم و با تمرکز بر کار، پروژه های محول شده را هرچه زودتر و باکیفیت تر آماده کنیم.

وی افزود: رعایت نکات اخلاقی در حین کار، تاثیر بسیار زیادی بر ارتقای سطح معنویت و اخلاص نیروهای اجرایی حاضر در این طرح می گذارد؛ به عبارت دیگر، حتی یک قطعه کوچک چوب از این کارگاه نباید به عنوان ضایعات دور انداخته شود، چرا که میتوان از ان بعداً به عنوان قطعه ای در درب و پنجره حرمین مقدسه استفاده کرد و آن قطعه را از قعر ضایعات به اوج سجده گاه زائران اهل بیت (علیهم السلام) رساند.

در انتهای این مراسم، نقشه های درب مطهر حرم امام حسین (علیه السلام) رسما به مدیرعامل صنایع چوب آستان قدس تقدیم و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک