صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
اجرای صفر تا صد پروژه‌های بازسازی و توسعه عتبات توسط دانشگاهیان کشور

تاریخ ایجاد   يکشنبه, 1 اسفند 1395     بازگشت

وحید خلیلی در گفتگوی اختصاصی با «لبیک» گفت : دولت عراق پروژه طرح گسترش عتبه حسینی و عتبه عباسی را به مناقصه بین المللی گذاشت که در میان طرح های ارسالی از سراسر دنیا ، طرح دکتر خان محمدی از دانشگاه علم و صنعت برنده شد.

وی افزود : این طرح شامل ۳۸ هکتار می‌شود که دور تا دور حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) و بین الحرمین که حاوی صحن ، رواق ، موزه ، کتابخانه ، مضیف ، سرویس بهداشتی و هر آن چه یک زائر برای زیارت بدان نیاز دارد را شامل می‌شود.

خلیلی تصریح کرد : حدود یک سال و نیم است که کار را شروع کرده ایم و فاز اول و دوم پروژه حدود ۹ هکتار که شامل صحن حضرت سیدالشهدا (ع) و صحن عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) است.پروژه صحن عقیله بنی هاشم در ۵ هکتار و با ۱۲۰ هزار متر زیر بناست .

وی خاطر نشان کرد: در این دو صحن حدود ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی و حمام جهت رفاه و آسایش زائرین دیده شده است که تمامی پروژه‌ها زیر نظر دکتر خان محمدی اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی پروژه صحن در دست احداث عقیله بنی هاشم با اشاره به اینکه کارگروه ساخت عتبات عالیات در دانشگاه علم و صنعت تشکیل و مدت دو سال اساتید و دانشجویان روی این پروژه کار کرده اند، از طرح گسترش حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی و بسیاری از مساجد کشور توسط همین کار گروه خبر داد .

خلیلی در ادامه گفت: طی ۱۴ ماه پروژه صحن عقیله بنی هاشم حدود ۵ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است که با توجه به تعریف پروژه‌های مهندسی از پیشرفت کار بسیار راضی هستیم.

وی سپس به پایدارسازی گود برداری‌ها اشاره کرد و گفت: هر کجا که زمین را به سمت پایین گود برداری می‌کنید باید به سمت پایدار سازی آن هم بروید که در این جا به روش دیافراگمی انجام شده و به عمق ۴۰ متر و به طول ۱۰۰۰ متر دور تا دور پروژه پایدار سازی شده است.

خلیلی افزود: دشت کربلا اشباع از آب است و در عمق ۵/۳ متری آب وجود دارد.مشکل خاصی برای اجرای پروژه نداریم و به هر حال چالش های فنی و مهندسی وجود دارد. مشکل دیگر ما بحث ایمنی در کار است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل زیارتی بودن محیط و تردد بسیار زیاد زائران در ایام مختلف سال از جمله اربعین، نیمه شعبان، محرم و ... نگران وضعیت ایمنی کار هستیم.جا دارد در پایان از همکاری عتبه حسینی با ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکر و قدردانی کنم.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک