صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
بازدید سردار سلیمانی از کارگاه ساخت گنبد جدید حرم امام حسین(ع) در کرمان

تاریخ ایجاد   پنجشنبه, 19 اسفند 1395     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در این بازدید علی مهاجری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان و مجری دو پروژه ترفیع گنبد و مقاوم و لاغرسازی ستون‌های حرم مطهر سیدالشهدا(ع)، ضمن بیان توضیحاتی پیرامون چگونگی روند کار، اظهار کرد: ابتدا قرار بود فقط گنبد حرم مطهر سیدالشهدا به طول ۷ الی ۸ متر ترفیع پیدا کند و ساخته شود لیکن تولیت حرم مطهر پیشنهاد دادند که ستون‌ها اطراف مضجع نیز لاغر شوند.

وی افزود: مطالعات اولیه انجام شد و به این جمع‌بندی رسیدیم که امکان لاغر و مستحکم کردن ستون‌ها وجود دارد.

مهاجری با اشاره به اینکه ساختمان حرم مطهر مربوط به هزار سال پیش بوده که در دوره‌های صفویه و قاجار توسعه یافته است، ابراز کرد: به لحاظ دستکاری‌هایی که انجام شده بود، ستون‌ها به ضریح مطهر نزدیک شده بودند.

وی خاطر نشان کرد: تیمی از مجرب‌ترین مهندسین فنی و مشاوره بدون کمترین خطا روی پروژه کار مطالعاتی و محاسباتی انجام دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه تا به حال ۵۰ درصد از مجموعه‌ی حرم مطهر اعم از ستون‌ها، دیوار و پشت بام کاملا با آرماتور، میلگرد و بتن خودمتراکم مسلح شده است، افزود: مقاومت بتن بسیار بالاست و ان شاءالله تا ۴۰۰ سال آینده می‌تواند مقاومت داشته باشد.

در ادامه سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از کارگاه‎‌ها و مراحل مختلف کار ضمن اظهار رضایت از روند انجام کار در این مجموعه، با اشاره به عظمت پروژه، از دست اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.

 

 




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک