صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
بازدیدقائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از صحن حضرت زهرا(س)

تاریخ ایجاد   دوشنبه, 14 فروردین 1396     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سفر اخیر هیئتی بلندپایه از استان به عتبات، از سازه های چوبی، درب و پنجره صحن جامع حضرت زهرا (سلام الله علیها) بازدید کرد.

در این بازدید دکتر سید حسن خوشرو معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات گزارشی از روند پیشرفت طرح توسعه حرم مطهر علوی که مزین به نام صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، ارائه  نمود و قائم مقام آستان قدس رضوی نیز ضمن تجلیل  از زحمات مهندسان ، ناظران و متبرعانی که در ساخت این پروژه عظیم مشارکت دارند، گفت: خداوند را شاکرم که توفیق تشرف به عتبات عالیات را پیدا کرده ام  و  اینک  که در این صحن مقدس حضور دارم حقیقتا از این همه عظمت، زیبایی و عمق بخشیدن به معماری اسلامی زبانم قاصر است.

وی ادامه داد: این پروژه قطعا یکی از اسناد معماری اسلامی در آینده ما خواهد بود و این مکان مقدس با نامگذاری آن به نام صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی (علیه السلام) دارای پیامی عمیق می باشد که امیدواریم این پیام را درک کنیم.

بختیاری افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات بحق یکی از افتخارات نمونه جمهوری اسلامی ایران است که باعث گردید با مشارکت و حمایت حرم مطهر علوی این صحن زیبا و مقدس در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی (علیه السلام) شکل گیرد و قطعا یکی از بناهایی نمونه جهان اسلام خواهد شد

.

وی با تاکید بر اینکه با دیدن این پروژه عظیم بسیاری از خواسته ای من برآورده شد، افزود: امیدواریم که در آینده ی  نزدیک تمامی شبستان ها صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) افتتاح شود و حرم مطهر علوی با گنجایش بیشتری  پذیرای خیل عظیم زائرین قرار گیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی  ضمن دیدار با تولیت حرم مطهر علوی از زحمات و حمایت های حجت الاسلام سید نزار حبل المتین از این پروژه عظیم معنوی نیز تقدیر و تشکر نمود و افزود: یکی از محصولات آینده بسیار خوب هنر و معماری اسلامی در جهان و  شهر نجف اشرف قطعا صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) خواهد شد.

شایان ذکر است که سازه های چوبی این صحن، سال گذشته توسط تولیت عتبه مقدسه نجف به ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور سفارش داده شده و به همت صنایع چوب آستان قدس رضوی ساخته شد.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک