صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
پیشرفت 70درصدی ساخت مجموعه موتورخانه و سیستم سرمایش و گرمایش حرم مطهر علوی

تاریخ ایجاد   يکشنبه, 31 اردیبهشت 1396     بازگشت

 به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، سید حسن خوشرو در جریان بازدید سیدنزار حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی از روند پیشرفت طرح صحن و شبستان حضرت زهرا(س) گفت: با توجه به اختلاف دمای ۶۰ درجه‌ای شهر نجف در فصول مختلف سال، پروژه ایجاد فضای مناسب موتورخانه مرکزی و نصب تاسیسات سیستم گرمایش و سرمایش حرم مطهر در دستور کار ستاد بازسازی عتبات قرار گرفت.

پیشرفت 70درصدی ساخت مجموعه موتورخانه و سیستم سرمایش و گرمایش حرم مطهر علوی+تصاویر

وی افزود: با توجه به وجود تجهیزات پراکنده در اطراف حرم و بر روی سقف بافت قدیم و نزدیک گنبد حرم  مطهر، لزوم ایجاد فضای جدیدی جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی بنای قدیم و متمرکز شدن تجهیزات احساس می‌شد.

خوشرو گفت: از این رو کار ساخت تاسیسات موتورخانه مرکزی صحن حضرت زهرا (س) از  ۳ سال قبل  در ۲ طبقه و با زیربنای ۶ هزار متر مربع در منطقه‌ای خارج از فضای صحن آغاز شد که اکنون نزدیک به 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: این موتور خانه برای رفاه حال زائران با ظرفیت تامین بالغ بر یکهزارتن هوای سرد در فصول گرم، ۲۰ میلیون کیلوکالری جهت تأمین گرمایش در فصول سرد و تأمین آب گرم  ۱۳۰۰ چشمه حمام و سرویس بهداشتی و همچنین  یک  پمپخانه جهت پمپاژ آب برای تأمین آب سیستم تهویه ، آب مصرفی ، آب خوراکی و سیستم آتش نشانی با ظرفیت ۷ هزار متر مکعب بر ساعت، طراحی و در حال ساخت است.

همچنین حامد امیری  جانشین  فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه صحن حضر ت زهرا(س) در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: کار ساخت این صحن عظیم با تحویل بخشی از قسمت زیارتی به حرم مطهر علوی در فروردین سال 95 وارد فاز تکمیلی شده و عوامل این کار با سرعت بالایی مشغول فعالیت جهت اتمام این مکان مقدس تا پایان امسال هستند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات با استفاده از فناوری روز و با در نظر گرفتن شرایط محیطی، به‌دنبال ایجاد مجموعه‌ زیارتی بی‌نظیر و مدرن جهت رفاه حال تمامی زائران به‌ویژه هموطنانی است که به اعتاب مقدسه مشرف می‌شوند.

 

 




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک