صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
اسکان ۵ هزار زائر در صحن حضرت زهرا (س) و توزیع شبانه‌روزی ۱۸ هزار پرس غذا در حال حاضر

تاریخ ایجاد   شنبه, 6 آبان 1396     بازگشت

علیرضا فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره آمادگی ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون در حال ارائه خدمت به زائرین اربعین هستیم به طوری که اسکان و پذیرایی از آنان در همین ایام شروع شده و ادامه دارد.

ور در توضیح بیشتر این موضوع اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تاکنون و روز به روز بر خیل انبوه مشتاقان اهل بیت و زائرین اربعین افزوده شده است به طوری که هم اکنون بیش از 5 هزار زائر اربعین در صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی اسکان داده شده‌‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با تاکید بر اینکه پذیرایی از زائرین اربعین در این ایام وجود داشته و هم اکنون تعداد زیادی از زائرین اربعین در نجف حضور دارند تصریح کرد: روز گذشته بیش از 6 هزار پرس غذا بین زائرین توزیع شده است که این رقم در طول شبانه‌روز به بیش از 18 هزار پرس می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه سال گذشته از حدود 50 هزار زائر اربعین حسینی به صوت روزانه در قالب اسکان و پذیرایی انجام وظیفه کردیم اما پیش بینی و تدارک امسال ما برای حدود 70 تا 100 هزار هزار نفر در طول روز در صحن و شبستان حضرت زهرا (س)  است.

فداکار با تاکید بر اینکه از تمامی زائران ایرانی و خارجی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی شده و اسکان داده خواهد شد، بیان داشت: اربعین حسینی دارای یک فضای بسیار معنوی است که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

مسئول کمیته اسکان و پذیرایی نجف اشرف با بیان اینکه در این ایام 30 موکب ایرانی دارای مجوز فعالیت، در نجف اشرف به زائران اربعین ارایه خدمت خواهند کرد، گفت: در حالی که در سال گذشته تدارک و پخت حدود 360 هزار وعده غذایی در 3 نوبت صبح، ظهر و شب به زائران اربعین در نجف ارائه شد این رقم در سالجاری به حدود 700 هزار وعده افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که با برخی موکب‌های عراقی کارهای مشترک در ارائه خدمات به زائران داشته باشیم، تصریح کرد: اگر کمک و حمایت‌های مردم و دولت عراق در ارایه خدمات به زائران اربعین نباشد کاری پیش نخواهد رفت.

فداکار با بیان اینکه اسکان و پذیرایی یکی از کارهای بسیار سخت است، گفت: خدا را شاکریم که این فرصت خدمت رسانی به ما ارایه شده است زیرا حرکت اربعین مقدس است و ما از هرگونه ارایه خدمات کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط بجای برپایی چادر با هدف ارایه خدمات هر چه بیشتر به زائران برای اسکان و پذیرایی سوله زده شده است، گفت: به تمامی زائران تا حدود پایان ماه صفر خدمات ارایه داده خواهد شد.

براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است. این ستاد نیز شماره حساب 1040 بانک‌های ملی، ملت و پست بانک قابل پرداخت در سراسر کشور را به‌منظور جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای برپایی کنگره عظیم اربعین اختصاص داده است.

همچنین هموطنان می‌توانند با شماره گیری کد #1040*780* از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نذورات خود را اهداء کرده و در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی مشارکت کنند.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک