صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
امکان سنجی طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام رضا (ع)

تاریخ ایجاد   سه شنبه, 22 اسفند 1396     بازگشت

  

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمد کاظم ملازم الحسینی مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت امام رضا علیه السلام و هیات همراه از طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید ملازم الحسینی گفت: با توجه به ساخت و سازهای اطراف حرم رضوی و افزایش ارتفاع بناها در حوالی حرم در مشهد، دغدغه دیده نشدن گنبد حرم مطهر امام رضا علیه السلام از فاصله دورتر مطرح است و لذا تصمیم گرفتیم در صورت امکان ما نیز در مشهد نسبت به افزایش ارتفاع گنبد امام رضا (ع) اقدام کنیم.

ملازم الحسینی با بیان اینکه متوجه شدیم چنین کار بزرگی توسط ستاد بازسازی عتبات کرمان در حال انجام است، گفت: به اینجا آمدیم تا از نزدیک کار را ببینیم هر چند که طرح در مراحل پایانی است، لیکن از لحاظ فنی و اجرایی پیش رفته و کاملا مشهود است.

وی گفت: خیلی خوشحال شدیم که توفیق بازدید از طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام نصیبمان شد و به لحاظ مسائل فنی و خلاقیت، مایلیم از تجربیات برادران در این ستاد استفاده کنیم.

وی ساخت گنبد جدید حرم امام حسین(ع) را کاری منحصر به فرد در جهان تشیع دانست و گفت: متخصصان ستاد بازسازی به دلیل ارادتی که به ائمه معصومین علیهم السلام دارند، به این کار دل سپرده‌ و سعی کرده‌اند همه موارد فنی را مورد نظر قرار دهند تا شرمندۀ ائمه(ع) نباشند.

وی تاکید کرد: کاری که اینجا با استفاده از تکنولوژی روی مس و آب‌کاری طلا در حال انجام است، کاری مفید با دقت بالا می‌باشد؛ که انصافا جای تقدیر و تشکر دارد.

ملازم الحسینی یادآور شد: بحث بازسازی و مقاوم‌سازی حرم مطهر امام رضا علیه السلام از سال‌ها پیش شروع شده و دغدغه‌هایی که در امر بازسازی و مقاوم سازی حرم مطهر امام حسین علیه السلام مطرح بوده، در حرم رضوی هم ملموس است و ما در سر درب‌های صحن انقلاب، باب السلام و گوهرشاد کار را شروع کرده‌ایم و این جزء دستورکار جدی آستان قدس رضوی است.

ملازم الحسینی در پایان خاطر نشان کرد: با سیاست‌های جدیدی که تولیت محترم مشخص کردند، امیدواریم از تمایل مردم در زمینه نذورات و وقف عام بتوانیم در امر بازسازی و مقاوم سازی حرم رضوی استفاده کنیم.

گفتنی است ستاد بازسازی عتبات عالیات هم اکنون دو طرح پیچیده فنی و مهندسی در حرم سیدالشهدا(ع) را در دست اجرا دارد.متخصصان ستاد هم اکنون مراحل تکمیلی طرح مقاوم سازی دیوار و لاغرسازی و مقاوم سازی ستون‌ها اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) را انجام می دهند.پس از اتمام این طرح، پروژه نصب گنبد جدید که 7متر از گنبد کنونی بلندتر است آغاز خواهد شد.

 

 

 




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک