صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه مرمت ایوان نجف

تاریخ ایجاد   يکشنبه, 24 تیر 1397     بازگشت

علیرضا فداکار در گفت وگو با «بقاع نیوز» گفت: پروژه مرمت خشت‌های مطلای ایوان و مناره‌های حرم امیرالمومنین(ع) از طرح هایی است که با همت متخصصان ستاد بازسازی عتبات در نجف انجام می شود. فداکار افزود: ایوان نجف یکی از بی نظیرترین پروژه ها است. به دلیل قدمت این مکان متبرکه در طرح ایوان خشت‌های مسی با روکش طلا مرمت و طلاهای ایوان پس از بازیافت مجددا برای طلاکاری استفاده می شود. رئیس ستاد بازسازی نجف اشرف گفت: در بحث ایوان به دلیل حساسیت بنا، ابتدا برداشت و مرمت خشت سپس طلاکاری را انجام می دهیم.تا کنون حدود ۳۰ درصد از پروژه ایوان امیرالمومنین(ع) به اتمام رسیده است و تلاشمان بر این است تا این پروژه برای سال آینده تمام شود.»

رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف در ادامه اشاره ای هم به سنگ کاری هایی که در حرم امیرالمومنین به تازگی شروع شده است، می کند و می گوید: «عملیات مسقف کردن باب ساعت از ۲ ماه پیش شروع و به اتمام رسید.در حال حاضر کار سنگ کاری باب القبله حرم امیر(ع) را پس از عید فطر شروع کردیم که به امید خدا تا ۴ ماه آینده تمام می شود. »

اسکان ۱۰۰ هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا(س)

ستادبازسازی عتبات در شهر نجف اشرف علاوه بر عملیات های عمرانی برنامه هایی را هم برای رفاه حال زائرین اربعین اباعبدالله حسین (ع) در دستور کار خود دارد. فداکار با اشاره به این برنامه ها گفت: « حضور زائران اربعین در گذشته به صورت خودجوش بود. ۳ سالی می شود که با هماهنگی استان ها سعی کردیم برنامه‌ها برای زائران مدیریتی شود. برنامه هایی برای حضور زائران از مرز مهران تا شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و و سامرا مشخص و در دست اجرا داریم. با توجه به حضور گسترده ایرانیان، در بخش اسکان و تغذیه هم خدماتی را دربرنامه هایمان داریم. با احداث صحن حضرت زهرا(س) سال گذشته ۸۰ هزار زائر ایرانی در این صحن اسکان داده شدند. امسال در نظر داریم این رقم را به ۱۰۰ هزار زائر برسانیم.»




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک