صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
ساخت صحن حضرت زهرا(س) تجلی ارادت ایرانیان به غدیر

تاریخ ایجاد   پنجشنبه, 8 شهریور 1397     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حامد امیری اظهار کرد: طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) از نظر پشتوانه مالی، تامین نهاده‌های تولیدی و نیروی انسانی،  به آحاد جامعه متکی بوده و از این رو مردمی‌ترین و ایرانی‌ترین پروژه جمهوری اسلامی می‌باشد که خارج از مرز های کشور در حال اجراست.ساخت صحن حضرت زهرا(س) تجلی ارادت ایرانیان به غدیر/پیشرفت 95درصدی مردمی‌ترین پروژه جمهوری اسلامی/ نقاط قوت طرح توسعه حرم علوی نسبت به سایر پروژه‌های عمرانی/راز برکتی که در هیچ بودجه دولتی نیست+تصاویر

وی، صحن و شبستان حضرت زهرا(س) را تحفه و پیشکشی ایرانیان به آستان منور امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: راز پیشرفت این طرح با کمترین هزینه و زمان، برکت جاری در نذورات ولو اندک مردم و ارادت خالصانه خیرین و عوامل اجرایی است که در هیچ بودجه دولتی و پروژه‌های عمرانی مشابه نمی‌توان یافت.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا(س) با مقایسه دو شاخص «زمان» و «میزان حمایت از کالای ایرانی» در این طرح با سایر فعالیت‌های عمرانی گفت: کارشناسان در مواجهه با پروژه‌های داخل کشور، همواره نسبت به خروج ارز برای خرید خارجی و نیمه تمام رها شدن آنها گله‌مندند حال اینکه ستاد بازسازی عتبات از همان آغاز طرح توسعه حرم مطهر علوی، به‌دنبال تزریق برکت نذورات مردم به چرخه اقتصاد کشور بود و با مدیریت جهادی دست‌اندرکاران، توانست این پروژه بزرگ را ظرف کمتر از 6سال به پیشرفت فیزیکی حدود 95درصد برساند.

امیری خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات بیش از 70درصد مصالح، تجهیزات و ملزومات استفاده شده در صحن حضرت زهرا(س) را از صنایع داخلی خریداری کرده و تنها کالاهایی مانند سیستم‌های سرمایش و گرمایش که توان ساخت داخلی آنها وجود نداشت، از خارج خریداری شده است.

وی با اشاره به هنرنمایی استادکاران ایرانی در خلق آئینه‌کاری، مقرنس‌کاری، آجرکاری‌ها و... طرح توسعه حرم مطهر علوی گفت: صحن حضرت زهرا(س) موزه‌ای ماندگار از هنر معماری ایرانی و اسلامی در اعتاب مقدسه است.

وی خاطرنشان کرد: بنای تاریخی حرم مطهر علوی که میراث ارزشمندی از فرهنگ و هنر ایرانی از دوران آل بویه، عصر نادری و دوره صفوی محسوب می‌شود، بار دیگر به دست فرزندان این مرز و بوم در عصر کنونی 20برابر گسترش می‌یابد.

امیری با بیان اینکه مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال تکمیل این طرح بزرگ در زیربنایی به وسعت 220هزارمترمربع در ضلع غربی حرم مطهر علوی هستند اظهار کرد: پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) دارای دوبخش زیارتی و غیر زیارتی است.

وی اظهار کرد: بخش زیارتی با 100هزارمترمربع زیربنا در 4طبقه که سه طبقه آن زیارتی و یک طبقه، خدماتی است 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی طبقه مثبت یک بخش زیارتی کامل شده است، در طبقه همکف نیز تمامی مراحل به‌غیر از اجرای سنگ کف به پایان رسیده است.در طبقه منفی یک نیز عملیات اجرایی گنبدهای گچی و آئینه‌کاری ها به اتمام رسیده و درحال اجرای سنگ  کف مسیرهای تردد هستیم.

امیری با بیان اینکه با تلاش پیمانکاران و عوامل اجرایی، فضای زیارتی صحن حضرت زهرا(س) اربعین امسال در اختیار زائران قرار خواهد گرفت افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، مجموعه زیارتی و غیر زیارتی به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا(س) گفت: در این طرح حدود 40کیلومتر لوله‌گذاری جهت تامین آب و 140کیلومتر کابل کشی جهت تاسیسات برقی اجرا شده است که از نظر فنی یک رکورد محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه می‌توانند با شماره‌گیری کد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

 

 

 




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک