صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
انتقال نیم ضریح مطهر خیمه گاه حضرت امام سجاد (ع) به کربلا

تاریخ ایجاد   سه شنبه, 29 آبان 1397     بازگشت

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، اسکندر قاسمی در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های این ستاد پرداخت و گفت: این ستاد تاکنون ۸۵ پروژه را در عتبات عالیات اجرا کرده است و پروژه ۸۶ نیز مربوط به ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) در کربلای معلی است.

وی از اتمام کار این نیم ضریح و انتقال آن به کربلای معلی خبر داد و افزود:‌ تمام هزینه‌های مورد نیاز ساخت این نیم ضریح و بلکه تمام پروژه‌ها  این ستاد از محل نذورات مردمی تأمین شده است.

قاسمی اظهار کرد: هنرمندان شیرازی بر روی این نیم ضریح هنرهای مختلفی نظیر درودگری، قلم‌زنی بر روی مس و نقره، خاتم‌کاری، میناکاری، پاسنگ مرمر و غیره انجام دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ادامه داد: این نیم ضریح دارای طول ۴ متر و ۹۰ سانتی‌متر، عرض یک متر و ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۴ متر و ۶۰ سانتی‌متر و با چوب ساج ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در هفته آینده مراحل نصب این نیم‌ضریح در کربلای معلی انجام خواهد شد، گفت: مردم شیراز تا فردا می‌توانند از این نیم ضریح که هم‌اکنون در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) قرار دارد، تبرک جویند.

قاسمی در ادامه سایر فعالیت‌های این ستاد را یادآور شد و گفت: طی سال جاری موفق شدیم ۶ پنجره حرم امامین جوادین را در صحن امام رضا(ع) نصب کنیم و همچنین صندوقچه مزار حضرت مسلم را مسجد کوفه نصب کردیم.

 وی طرح توسعه حرم امام علی(ع) در نجف اشرف را یادآور شد و گفت: صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی با مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع در حال احداث است که در سال جاری بخش زیارتی آن به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع آماده شده و زائران اربعین امسال توانستند از این صحن استفاده کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینکه بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا(س) نیز تا پایان امسال تمام خواهد شد، گفت: در حرم امام حسین(ع) نیز احداث صحن حضرت زینب(س) را در دستور کار داریم که این صحن از باب‌القبله تا باب‌الرأس و تا ابتدای خیمه‌گاه احداث خواهد شد.

وی، مساحت این صحن را ۱۶۴ هزار متر مربع و در ۳ طبقه اعلام کرد و گفت‌: هم‌اکنون گودبرداری این صحن انجام شده و کار فونداسیون آن آغاز شده است و ۴ هزار نفر از مهندسان، استادکاران و متخصصان ایرانی برای احداث این صحن مشغول به کار هستند.

قاسمی با تأکید بر اینکه تمام مصالح و تجهیزاتی که جهت احداث این صحن‌ها و پروژه‌ها استفاده می‌شود، همگی از کشورمان تأمین می‌شوند، گفت: به دلیل اینکه سطح آب کربلا بالاست برای احداث این صحن یک هزار و ۵۲۷ متر سد بند اجرا کردیم و به یاری خدا این صحن ظرف ۵ سال آینده احداث خواهد شد.

تمام پروژه‌ها با نظر مراجع عظام انجام می‌شوند 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینکه در ساخت این صحن از هنرهای معماری اسلامی استفاده خواهد شد، گفت: تمام پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با نظر آیات عظام به خصوص مقام معظم رهبری و آیت‌الله‌العظمی سیستانی انجام می‌شوند.

وی همچنین پروژه‌های سامرا را یادآور شد و گفت: طرح توسعه حرم امامین عسکریین را در سامرا دنبال می‌کنیم و این حرم تا شعاع ۳۰۰ متری توسعه خواهد یافت.

بهره‌مندی ۶۰ هزار نفر به‌صورت روزانه از خدمات موکب‌های فارس

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های اربعین اشاره کرد و گفت: استان فارس در اربعین امسال دارای ۴۲ موکب بود و بیش از ۶۰ هزار نفر به‌صورت روزانه در این موکب‌ها اسکان یافته و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شدند

وی با بیان اینکه در این موکب‌ها برنامه‌های فرهنگی نظیر روایتگری سیره شهدا دنبال شد، گفت: در شهر مقدس کربلا ۲۱ موکب، در نجف اشرف ۳ موکب،‌ مرز شلمچه ۳ موکب و در مسیر پیاده‌روی از نجف تا کربلا ۱۰ موکب از استان فارس  طی ایام اربعین مشغول به خدمت‌رسانی بودند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در پایان از اقشار مختلف مردم متدین و خداجوی این استان جهت مشارکت در طرح‌های این ستاد دعوت به عمل آورد.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک