صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ابزار ساخت متن های متحرک


 
جلوگیری از نفوذ رطوبت در حرم امامین جوادین (ع)

تاریخ ایجاد   جمعه, 28 دی 1397     بازگشت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، طرح مقاوم‌سازی و توسعه حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین به همت ستاد بازسازی عتبات در سال‌های اخیر در حال انجام است.

با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و وجود رطوبت زیاد در کاظمین، روند توسعه و مقاوم‌سازی این حرم مقدس با مشکلاتی روبرو بود.

بر همین اساس مهندسان ایرانی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و تخریب فضاهای داخلی حرم مطهر امامین جوادین (ع) تصمیم به نصب تونل‌های هواکش در صحن و شبستان‌های حرم مقدس کاظمین گرفتند.

در مرحله نخست تونل‌های هواکش به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت هوا و تخریب سنگ‌ها در صحن حرم امامین جوادین (ع) نصب شد که این روند اکنون به پایان رسیده و قرار است در داخل حرم مطهر یعنی نزدیک ضریح امامین جوادین (ع) نیز این روند انجام شود.

به طوری که در طرح بازسازی حرم کاظمین دیوارهای اطراف ضریح برای نصب هواکش‌ها آماده شده است. البته در این طرح قرار است دیوارها و کف و همچنین سقف این حرم مطهر در اطراف ضریح به همان سبک قبلی بازسازی شود.




زیارت مجازی آنلاین حرم مطهر امام رضا(ع)

 

با انتخاب تصویر مربوط به هر صحن می توانید به صورت زنده  و مستقیم  به تماشای آن صحن بنشینید.

 


دلنوشته های فرشته های کوچک

           

تصاویر در اندازه اصلی را در نگارخانه - بخش دلنوشته ها دنبال کنید

گالری
 

امکانات

تمامی حقوق این سایت متعلق به سنتاد بازسازی عتبات عالیات می باشد Copyright © 2014 - All rights reserved.
طراحی سايت و بهينه سازی سايت توسط پورتال فراتک